PV255 Game Development I

Fakulta informatiky
podzim 2021
Rozsah
2/1/1. 4 kr. (plus ukončení). Ukončení: z.
Vyučováno online.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. David Kuťák (cvičící)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky - Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky - Fakulta informatiky
Předpoklady
PB009 Principles of Computer Graphic && PV112 Computer Graphics API && ( PB161 Programování v jazyce C++ || PB162 Programování Java )
Expected knowledge:
basics of 3D computer graphics (transformations in 3D space, textures, materials, principles of local and global illumination, etc.)
basic knowledge of shader programming (what is vertex/fragment shader, how to use it)
object-oriented programming.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 12/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 4/75
Mateřské obory/plány
předmět má 34 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course is to introduce the field of development of digital games, in both theoretical and practical approaches. Lectures will provide theoretical principles of game development (computer graphics, physics, games interfaces, etc.).
At seminars, students will get experience with the development of digital games through work on individual and later team-based projects.
Výstupy z učení
At the end of the semester, a student should be able to:
create a design of the digital game in form of a game design document;
design and create visual content of the game;
design and implement basic game mechanics;
create a playable prototype of the digital game.
Osnova
  • Introduction, organization; From the concept to the final product.
  • Game-play principles (strategy, fps, platformer, etc.), the labour intensity of various game types. Motivation principles in games.
  • Principles of computer graphics in games: 3D models, LoD, sprites, culling, tessellation, procedural generation and instancing;
  • Physical simulations in games: collision detection, rag-doll physics.
  • Lighting: real-time lighting, static vs. dynamic lights, global illumination. Performance.
  • Shaders and graphical effects in games.
  • Animations
  • Game interfaces
  • Production: development life-cycle, time-planing
Literatura
    doporučená literatura
  • SCHELL, Jesse. The art of game design : a book of lenses. 1st ed. Burlington: Morgan Kaufmann, 2008. xxx, 489. ISBN 9780123694966. info
Výukové metody
Lectures, seminars, homework, student presentations of their designs and prototypes, playtesting.
Metody hodnocení
Mandatory - active participation at seminars. Mandatory - weekly updates of semestral projects using GIT. Several assignments during the semester. The main criteria for grading will be the scope and quality of the team-based game prototype.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV255/
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2021/PV255