PV255 Game Development I

Fakulta informatiky
podzim 2024
Rozsah
2/2/1. 4 kr. (plus ukončení). Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora (pomocník)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
St 25. 9. až St 18. 12. St 16:00–17:50 D2
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV255/01: Po 23. 9. až Po 16. 12. Po 10:00–11:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
PV255/02: Út 24. 9. až Út 17. 12. Út 10:00–11:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
Předpoklady
PB009 Principles of Computer Graphic && PV112 Computer Graphics API && ( PB161 Programování v jazyce C++ || PB162 Programování Java || PV178 Úvod do vývoje v C#/.NET )
Expected knowledge:
basics of 3D computer graphics (transformations in 3D space, textures, materials, principles of local and global illumination, etc.)
basic knowledge of shader programming (what is vertex/fragment shader, how to use it)
basic knowledge of object-oriented programming.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 38/40, pouze zareg.: 3/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 2/40
Mateřské obory/plány
předmět má 34 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course is to introduce the field of development of digital games, in both theoretical and practical approaches. Lectures will provide theoretical principles of game development (computer graphics, physics, games interfaces, etc.).
At seminars, students will get experience with the development of digital games through work on individual and later team-based projects.
Výstupy z učení
At the end of the semester, a student should be able to:
create a design of the digital game in form of a game design document;
design and create visual content of the game;
design and implement basic game mechanics;
create a playable prototype of the digital game.
Osnova
  • Game-play principles (strategy, fps, platformer, etc.), the labour intensity of various game types. Motivation principles in games.
  • Principles of computer graphics in games: 3D models, LoD, sprites, culling, tessellation, procedural generation and instancing;
  • Physical simulations in games: collision detection, rag-doll physics.
  • Lighting: real-time lighting, static vs. dynamic lights, global illumination. Performance.
  • Shaders and graphical effects in games.
  • Animations
  • Game interfaces
  • Audio in games
Literatura
    doporučená literatura
  • SCHELL, Jesse. The art of game design : a book of lenses. 1st ed. Burlington: Morgan Kaufmann, 2008, xxx, 489. ISBN 9780123694966. info
Výukové metody
Lectures, seminars, homework, student presentations of their designs and prototypes, playtesting.
Metody hodnocení
Mandatory - active participation at seminars. Mandatory - weekly updates of semestral projects using GIT. Several assignments during the semester. The main criteria for grading will be the scope and quality of the team-based game prototype.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV255/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2024/PV255