PA199 Advanced Game Development

Fakulta informatiky
jaro 2022
Rozsah
2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky - Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky - Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 14. 2. až Po 9. 5. Po 10:00–11:50 A320
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/01: Po 14. 2. až Po 9. 5. Po 12:00–12:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
Předpoklady
PV255 Game Development I
The knowledge of programming in C++. The basic knowledge of GPU programming in the scope of PV112 Computer Graphics API. The knowledge of computer graphics fundamentals. The interest in the area of computer game development is expected.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course is to extend and deepen students' knowledge and experience in the area of digital games development. Lessons will cover topics such as game engine architecture, physics in games or procedural generation. Practical experience should be gained via a semestral project.
Výstupy z učení
At the end of the course students will be able to:
demonstrate an understanding of the main mathematical and programming concepts used in computer game development;
design and implement a digital game ``from scratch'' (i.e. not using a game engine), including mathematical and physical model, 3D rendering and a simple user interface;
Osnova
  • Game engine architecture;
  • Rotations and quaternions;
  • Particle system dynamics;
  • Solving differential equations;
  • motion of rigid bodies;
  • Virtual environments and interaction techniques;
  • Invited lectures.
Literatura
    doporučená literatura
  • GREGORY, Jason. Game engine architecture. Natick: A K Peters, 2009. xx, 860. ISBN 9781568814131. info
  • EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001. xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
Výukové metody
lectures, seminars, individual semester projects.
Metody hodnocení
Individual semestral programming project.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, podzim 2022.