PA199 Advanced Game Development

Fakulta informatiky
jaro 2020
Rozsah
2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
RNDr. Jan Čejka, Ph.D. (cvičící)
Bojan Kerouš, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Fotios Liarokapis, PhD
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 17. 2. až Pá 15. 5. Pá 12:00–13:50 A320
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/01: Po 17. 2. až Pá 15. 5. Pá 14:00–14:50 A215
Předpoklady
The knowledge of: - Mathematics fundamentals -- in the scope of PV189 Mathematics for Computer Graphics - computer graphics -- in scope of PB009 Principles of Computer Graphics, PA010 Intermediate Computer Graphics and PV112 Computer Graphics API.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
This course intends to enhance knowledge and skills in the area of game development. The course will cover selected aspects of game development, such as game engines architecture, usage of computer graphics techniques or physics simulations in games.
Výstupy z učení
At the end of the course, students will be able to:
- understand and describe a mathematical and physical model of basic game mechanics;
- design and implement a simple digital game using such models from the scratch (i.e. not using a game engine);
Osnova
  • Introduction to advanced games design
  • Game engine architectures
  • Mathematics and physics for computer game design
  • Collision detection techniques for computer games
  • Fractal terrain generation
  • City and road modeling
  • Fluid modeling
  • Deformation techniques for games
  • Procedural texturing techniques
  • Animation for computer games
  • Crowd modeling techniques
  • Online virtual environments
  • Mobile game development
  • Advanced interaction techniques
  • Serious games
Literatura
    povinná literatura
  • EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
Výukové metody
Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
Metody hodnocení
Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.