FI:PV203 IT Services Management - Informace o předmětu
PV203 IT Services Management
Fakulta informatikyjaro 2019
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Vladimír Vágner (přednášející), Mgr. Jitka Kitner (zástupce)
Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Eva Hladká, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 16:00–17:50 A318
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 36 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět představuje vývoj v oblasti "Service Science" jako nové multidisciplinární oblasti vědy a výzkumu. Nastiňuje možnosti, které dává systematický přístup k inovacím v oblasti služeb. Předmět je zaměřen na postupy a řešení uplatňovaná především v oblasti poskytování služeb IT.
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět posunu od produktové ekonomiky k ekonomice služeb a smyslu service science;
porozumět outsourcingu a službám datových center;
zformulovat service level agreement;
porozumět přístupu SaaS - Software as a Service. - Osnova
- Pojem service science
- IS/IT outsourcing
- Delivery Centre model
- Customer Support Center
- Server System Operations & Desktop Client Support
- Praktické cvičení
- Network Services Delivery
- Information Technology Infrastructure Library
- Outsourcing Infrastructure Services, Customer Support Services
- Further development of IS/IT outsourcing services
- Literatura
- OSHRI, Ilan. 2015. The Handbook of Global Outsourcing and Offshoring 3rd edition. ISBN 978-1-137-43744-0
- Information Resources Management Association (USA). 2014. Cloud Technology: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (4 Volumes). ISBN: 978-1-46666-539-2
- ST. AMANT, Kirk. 2010. IT Outsourcing: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (4 Volumes). East Carolina University, USA. ISBN 978-1-60566-770-6
- Internet: IBM https://www-935.ibm.com/services/cz/cs/outsourcing/index.html?lnk=mhse-czcs
- SPARROW, Elizabeth. 2003. Successful IT Outsourcing. From Choosing a Provider to Managing the Project. ISBN eBook: 978-1-4471-0061-4. ISBN HC: 978-1-85233-610-3
- Internet: ITSMF Czech Republic http://www.itsmf.cz
- HURWITZ, Judith. 2009. Service Management for Dummies. ISBN: 978 0 470 44058 2
- Internet: IT Service Management forum http://www.itsmfi.org
- THEJENDRA B. S. 2008, 2014. Practical IT Service Management. A concise guide for busy executives. ISBN 1st ed.: 978 1 905356 40 9. ISBN 2nd ed.: 978 1 84928 547 6
- Internet: AXELOS (ITIL) https://www.axelos.com/best-practice-solutions/itil
- BERNARD, Pierre. 2014. IT Service Management based on ITIL 2011 Edition. Van Haren Publishing. ISBN HC: 978 94 018 0017 4. ISBN eBook: 978 94 018 0556 8
- PERSEE, James. 2012. The IT Service Management Process Manual. Van Haren Publishing. ISBN eBook : 978-90-8753-018-1
- ASHLEY, Ed. 2008. Outsourcing For Dummies. Viley Publishing. ISBN: 978-0-47022-687-2
- Výukové metody
- lectures, class discussion, presentations by professionals in the domain
- Metody hodnocení
- Pro úspěšné absolvování kurzu je potřeba odevzdat 2 domácí úkoly ze 3 zadaných. Zkouška je test obsahující 30 otázek. Je požadováno dosáhnout 60% správných odpovědí.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2019/PV203