PA199 Advanced Game Development

Fakulta informatiky
jaro 2021
Rozsah
2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 9:00–10:50 Virtuální místnost
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/01: Po 11:00–11:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
Předpoklady
The knowledge of computer graphics fundamentals
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues.
Výstupy z učení
At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
Osnova
  • Introduction to advanced games design
  • Game engine architectures
  • Mathematics and physics for computer game design
  • Collision detection techniques for computer games
  • Fractal terrain generation
  • City and road modeling
  • Fluid modeling
  • Deformation techniques for games
  • Procedural texturing techniques
  • Animation for computer games
  • Crowd modeling techniques
  • Online virtual environments
  • Mobile game development
  • Advanced interaction techniques
  • Serious games
Literatura
    povinná literatura
  • EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
Výukové metody
Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
Metody hodnocení
Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.