MIED021c Edukace v práci sestry v intenzivní péči - cvičení

Lékařská fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D. (cvičící)
Bc. Tereza Polzer, DiS. (pomocník)
Garance
Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Tereza Polzer, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Rozvrh
Pá 16. 3. až Pá 27. 4. Pá 7:10–8:50 F01B1/528
Předpoklady
MIDI011p Didaktika interakce v int.-př && MIDI011s Didaktika interakce v int.-sem || MIDI011c Didaktika interakce v int.-sem
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět poskytne poznatky z oboru pedagogiky a andragogiky tak, aby byl student schopen se orientovat v teoretických znalostech z pedagogiky a mohl tyto poznatky využít v rámci své edukační činnosti u klientů, rodiny a spolupracovníků. Student bude aktivně zapojen do edukačního procesu a bude mít možnost procvičit své znalosti a dovednosti v rámci modelových situací. Při výuce budou využívány mezioborové vztahy.
Výstupy z učení
Studující dokáže:
- zhodnotit, analyzovat, naplánovat, realizovat a evaluovat edukační proces u jedince,rodiny, skupiny obyvatelstva v rámci intenzivní péče.
Osnova
  • Semináře: Prezentace edukační práce na zvolené téma z oblasti intenzivní ošetřovatelské péče, včetně vlastního vypracování edukačního informačního materiálů (cílová skupina – klient, rodina, spolupracovník, široká veřejnost, …).
Literatura
    povinná literatura
  • DOSTÁL, Jiří. Učební pomůcky a zásada názornosti. Olomouc: Votobia. ISBN 978-80-7220-310-9. 2008. info
  • GLADKIJ, Ivan. Management ve zdravotnictví. Vyd. 1. Brno: Computer Press. xii, 380. ISBN 8072269968. 2003. info
  • HARTL, Pavel. Kompendium pedagogické psychologie dospělých. 1. vyd. Praha: Karolinum. 231 s. ISBN 8071848417. 1999. info
  • KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál. 447 s. ISBN 9788073675714. 2009. info
  • KRISTOVÁ, Jarmila a Zuzana TOMAŠKOVÁ. Komunikácia v ošetrovateľstve. Martin: Osveta. 164 s. ISBN 8080631077. 2002. info
  • JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publisching, a. s. 80 s. ISBN 978-80-247-2171-2. 2010. info
  • MAGERČIAKOVÁ, M. Edukácia v ošetrovateľstve 1. 1. vyd. Ružomberok: Fakulta Zdravotnictva Katolickém univerzity, 2007. 105 s. ISBN 978-80-8084-221-5
  • MUŽÍK, Jaroslav. Andragogická didaktika. Vyd. 1. Praha: CODEX Bohemia. 271 s. ISBN 80-85963-52-3. 1998. info
  • MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. Vyd. 2. přeprac. Praha: ASPI. 146 s. ISBN 8073570459. 2004. info
  • PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje : výkladový slovník : výchova, vzdělávání, péče, řízení. Vyd. 1. Praha: Academia. 280 s. ISBN 8020009507. 2002. info
  • POKORNÁ, Andrea. Efektivní komunikační techniky v ošetřovatelství. první. Brno: NCO NZO. 86 s. ISBN 80-7013-440-2. 2006. info
  • Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál. 495 s. ISBN 80-7178-170-3. 1997. info
  • PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 2., přeprac. a aktualiz. vy. Praha: Portál. 481 s. ISBN 80-7178-631-4. 2002. info
  • Pedagogický slovník. Edited by Jan Průcha - Eliška Walterová - Jiří Mareš. 1. vyd. Praha: Portál. 292 s. ISBN 80-7178-029-4. 1995. info
  • Náhradní obsah: ŠVEC, Š. – GAVORA, P. Jazyk vied o výchove. 1. vyd. Bratislava: Filozofická fakulta UK, 2002. 120 s. ISBN 80-968564-9-9.
  • Náhradní obsah: TOMANOVÁ, D. Dovednost projektovat program pro determinovanou uživatelskou skupinu. In: Multioborová, interdisciplinární a mezinárodní kooperace v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2002. s. 354 – 359. ISBN 1211-4669
  • VONDRÁČEK, Lubomír a Vlasta WIRTHOVÁ. Sestra a její dokumentace : návod pro praxi. 1. vyd. Praha: Grada. 88 s. ISBN 9788024727639. 2008. info
  • VYMĚTAL, Jan. Lékařská psychologie. 3. aktualiz. vyd. Praha: Portál. 397 s. ISBN 80-7178-740-X. 2003. info
  • ZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovateĺstve. [1. vyd.]. Martin: Osveta. 95 s. ISBN 8080631085. 2002. info
Výukové metody
Cvičení.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Podmínkou jejího splnění je 100% účast na cvičeních, vypracování a prezentace seminární edukační práce z oblasti intenzivní medicíny včetně vypravování informačního materiálu.
Další komentáře
Studijní materiály
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.