BHED031c Edukace v práci dentální hygienistky - cvičení

Lékařská fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/1/0. 0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Miroslava Kyasová, PhD., MBA (cvičící)
Garance
Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Tereza Polzer, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Rozvrh
St 11. 11. až St 6. 1. St 14:00–15:40 F01B1/309
Předpoklady
BHOH0251p Orální hygiena I - přednáška
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Umožňuje studentovi procvičit své znalosti a dovednosti v rámci modelových situací a vede ho ke komplexnímu a všestrannému nazírání na jevy ve vztahu k pedagogice, ošetřovatelství, medicíně, psychologii. Následně takto získané vědomosti a dovednosti prakticky zúročí v předmětu ošetřovatelská praxe. Závěrem vypracují seminární práci zaměřenou na problematiku edukace pacienta, případně rodinného příslušníka.
Osnova
  • Cvičení: Vypracování seminární práce a její prezentace zaměřenou na problematiku edukace pacienta, klienta, případně rodinného příslušníka.
Literatura
    povinná literatura
  • JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2010, 77 stran. ISBN 9788024721712. info
  • ZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovateĺstve. Druhé, prepracované a dopl. Martin: Osveta, 2005, 117 stran. ISBN 808063193X. info
  • BASTL, Pavel a Vlastimil ŠVEC. Zdravotník lektorem. Vyd. 1. Brno: IVPZ, 1997, 122 s. ISBN 8070132515. info
    doporučená literatura
  • PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualizované a doplně. Praha: Portál, 2009, 481 stran. ISBN 9788073675035. info
Výukové metody
cvičení
Metody hodnocení
Zápočet je udělen na základě: - 100% účasti ve cvičení, - vypracování edukačních materiálů na zvolené téma u zadané skupiny klientů a praktická ukázky jeho použití (na základě požadované osnovy) - odevzdání seminární práce v písemné podobě a její zveřejnění na ISU. Osnova: 1.Úvodní strana: jméno a příjmení, ročník, akademický rok, studijní obor, forma studia, název edukační práce, cíl celé edukace, cílová skupina (rodina, pacient, zdravotník, veřejnost,…) – u dětí je nutno uvést věk 2.Dlouhodobý edukační plán pro ošetřovatelskou diagnózu neznalost pojmu na zvolené téma: - rozpracování dlouhodobého edukačního plánu pro danou problematiku na jednotlivé edukační hodiny (lekce) - každá edukační lekce bude obsahovat : a)název problematiky b)časový údaj jak dlouho bude edukační lekce trvat c)edukační cíl d)metodu edukace (přednáška, rozhovor,…) e)formu edukace ( skupinová, hromadná, individuální,…) f)kdo bude edukovat (lékař, sestra, nutriční asistent,…) g)kde bude edukace prováděna (doma, ambulance, ošetřovací jednotka,…) h)pomůcky, které budou použity i)osnova edukační lekce j)formulář pro záznam edukace (nevyplněný) k)použitá literatura 3. Edukační hodina (lekce) - podrobné rozpracování jedné edukační lekce, která bude prezentována a) název problematiky b) časový údaj jak dlouho bude edukační jednotka trvat c) edukační cíl d) formu edukace ( skupinová, hromadná, individuální,…) e) kdo bude edukovat (lékař, sestra, nutriční terapeut,…) f) kde bude edukace prováděna (doma, ambulance, ošetřovací jednotka,…) g) pomůcky, které budou použity h) metodu edukace – zpracování vlastního obsahu zvolené metody (podrobně) i) použitá literatura j) edukační materiál – který bude Vámi zpracován na danou problematiku (edukační leták, videokazeta, plakát, loutka,…- fantazii se meze nekladou) za edukační materiál nejsou považovány prezentace Power Pointu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2023, podzim 2024.