LF:KBZM Základní modul - Informace o předmětu
KBZM Základní modul
Lékařská fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0. 20 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MUDr. Lukáš Dadák, Ph.D. (přednášející)
doc. MUDr. Milan Dastych, CSc., MBA (přednášející)
Mgr. Jana Fialová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Gottwaldová (přednášející)
prof. MUDr. Drahoslava Hrubá, CSc. (přednášející)
MUDr. Marie Kolářová, CSc. (přednášející)
Mgr. Bc. Michal Koščík, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Josef Kuře, Dr. phil. (přednášející)
PhDr. Jana Severová, CSc. (přednášející)
Mgr. Veronika Suchodolová (přednášející)
prof. MUDr. Augustin Svoboda, CSc., dr. h.c. (přednášející)
Iva Křípalová (pomocník) - Garance
- doc. MUDr. Milan Dastych, CSc., MBA
Katedra laboratorních metod – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Michaela Gregorovičová
Dodavatelské pracoviště: Katedra laboratorních metod – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Předpoklady
- Absolvování teoretické části Specializačního vzdělávání v oboru Klinická biochemie dle zákona č.96/2004 Sb na LF MU je možné pro uchazeče, kteří podali přihlášku na NCO NZO v Brně, byli zaregistrováni a předáni ke studiu na LF MU.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Klinická biochemie (program LF, C-CV)
- Zdravotní laborant - Klinická biochemie (program LF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Absolvent/ka základního modulu je schopen/na: pracovat s materiály, poskytujícími pravidla pro optimalizaci provozu laboratorní klinické biochemie,; podílet se na akreditačním řízení laboratoří, validaci laboratorních metod, externím a interním způsobu hodnocení kvality, ; podílet se na řešení krizových opatření v případě přírodních a jiných katastrof (hromadný výskyt postižených, evakuace nemocnice, ochrana obyvatelstva),; vypracovávat provozní řády příslušných laboratoří v intencích legislativy, upravující podmínky předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění a hygienických požadavků na provoz zdravotnických zařízení,; zvládat základní neodkladnou kardiopulmonální resuscitaci,; podílet se na edukaci pracovníků klinických laboratoří dle pedagogických zásad edukace,; provádět statistické zpracování dat,; pracovat s laboratorními informačními systémy,; zpracovávat odborné texty.
- Výstupy z učení
- Absolvent/ka základního modulu je schopen/na: pracovat s materiály, poskytujícími pravidla pro optimalizaci provozu laboratorní klinické biochemie,; podílet se na akreditačním řízení laboratoří, validaci laboratorních metod, externím a interním způsobu hodnocení kvality, ; podílet se na řešení krizových opatření v případě přírodních a jiných katastrof (hromadný výskyt postižených, evakuace nemocnice, ochrana obyvatelstva),; vypracovávat provozní řády příslušných laboratoří v intencích legislativy, upravující podmínky předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění a hygienických požadavků na provoz zdravotnických zařízení,; zvládat základní neodkladnou kardiopulmonální resuscitaci,; podílet se na edukaci pracovníků klinických laboratoří dle pedagogických zásad edukace,; provádět statistické zpracování dat,; pracovat s laboratorními informačními systémy,; zpracovávat odborné texty.
- Osnova
- Kvalita, SLP a normy ISO 9001,15189,17025; Základní metody výzkumu; Základy psychologie a komunikace; Řízení, ekonomie a právo; Management zdravotnické laboratoře; Ochrana veřejného zdraví; Radiační ochrana; Krizový management; Hygiena laboratorních provozů; Zdravotnická etika; První pomoc;
- Literatura
- Dopl.
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/LF:KBZM!
- Výukové metody
- Výukové metody teoretické části specializačního vzdělávání jsou primárně zaměřeny na poskytnutí současných poznatků v oblasti řízení a provozu klinických laboratoří s praktickou aplikací klinických, analytických a instrumentálních technologií a postupů. Výstupem z učení je schopnost zdravotního laboranta-specialisty využít nabyté znalosti a vědomosti pro praktickou činnost v laboratorním provozu. Důležitým výstupem je rovněž osvojení si pozitivního a aktivního přístupu k provozním, organizačním a technologickým změnám, které jsou pro obor Klinická biochemie typické. Základní formou výuky je přednáška provázená ppt-prezentacemi a komentovanými videosekvencemi. K probíraným tématům je rovněž vedena řízená diskuse s popisem řešení na mateřských pracovištích. Účastníci mají přístup k e-learningovému kurzu „Likvorologie“, který je součástí stejnojmenného předmětu bakalářského studia oboru Zdravotní laborant na LF MU. V Dostupný je podobný formát pro problematiku morfologického vyšetření moče.
- Metody hodnocení
- Školitel pro teoretickou výuku vypracovává studijní plán a plán plnění praktických výkonů, které má účastník vzdělávání v průběhu přípravy absolvovat a průběžně prověřuje znalosti (vědomosti a dovednosti). Školitel pro praktickou část hodnotí zvládnutí výkonů stanovených vzdělávacím programem. Odborná praxe na odborných pracovištích probíhá pod vedením přiděleného školitele, který je zaměstnancem daného pracoviště, má specializovanou způsobilost v oboru a osvědčení k výkonu zdravotnického povolání bez odborného dohledu. Školitel odborné praxe potvrzuje splnění výkonu. Průběžné hodnocení školitelem: školitel pravidelně a průběžně prověřuje teoretické znalosti a praktické dovednosti účastníka specializačního vzdělávání. Do studijního průkazu zapisuje ukončení každého modulu a získaný počet kreditů. Průběžné hodnocení získaných teoretických znalostí je prováděno formou zkušebního testu vždy na začátku následujícího modulu specializačního vzdělávacího programu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2017/KBZM