JVk012 Angličtina pro pedagogy II

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/0/1.3. 15 hodin. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno online.
Vyučující
Belinda Rachael Allan, M.Ed. (cvičící)
Mgr. Dita Hochmanová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě - Fakultní oddělení celoškolských kateder - Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě - Fakultní oddělení celoškolských kateder - Pedagogická fakulta
Předpoklady
Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 CEFR je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 (= pre-intermediate). B1 level knowledge of English is required. The pre-intermediate student (B1) understands the main points of clear standard input on familiar matters. Can enter unprepared into conversation about familiar topics and connect ideas in a simple way. Can provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. Can describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Vstupní znalost anglického jazyka min. na úrovni B1.
Mateřské obory/plány
předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
By means of practically-oriented topics, students will develop all receptive (reading, listening) and productive (speaking, writing) language skills together with their grammar and vocabulary awareness within B2 level. Course objectives: 1) acquiring specialist terminology for individual disciplines and vocabulary related to a professional career; 2) practising B2 level grammar; 3) enhancing language skills (reading, listening, speaking, writing); 4) practising presentation and communication skills.
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B1+ to B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B1+ to B2 level of the CEFR; - produce a CV and a report - succesfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues at B1+ to B2 level of the CEFR; - use selected specialist terminology - show a good command of selected grammar structures at B1+ to B2 level of the CEFR; - inform about student's studies, job and professional future.
Osnova
  • Session 1 How to write a CV,  Working with vocabulary (collocations)
  • Session 2 Reading and summarizing, Motivating students + teachers and burnout, How to describe experience
  • Session 3 General problems in schools, Listening + report
  • Session 4 Sharing good practice How to give feedback,ADHD, How to give instructions, ADHD, Online learning
  • Session 5 Sharing good practice, How to ask questions, Specific learning difficulties
Literatura
    doporučená literatura
  • E-learning: IS.MUNI.CZ
  • COTTON, David, David FALVEY a Simon KENT. Market leader. New ed. Harlow: Longman, 2005. 176 s. ISBN 0582838096. info
  • JONES, Leo a Richard ALEXANDER. New international business English : communication skills in English for business purposes : student's book [Jones, 2003]. Updated ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. 176 s. : i. ISBN 0-521-53173-X. info
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. xii, 260. ISBN 0521533368. info
  • PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999. 319 s. ISBN 9780582400184. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use :pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. vi, 263 s. ISBN 0-521-01171-X. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. 168 s. ISBN 0521599571. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers and ebook. Fourth edition with ebook. Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Press, 2015. x, 380. ISBN 9781107539341. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1995. 126 s. ISBN 0521449545. info
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. x, 350. ISBN 052143680X. info
Výukové metody
The course instruction is realised through task based interactive sessions and through individual/autonomous assignments. Consultations are in the form of seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (activities developing students' awareness of language skills and systems within B2 level - independent reading, listening and writing tasks; grammar and vocabulary practice; discussions and presentations)
Metody hodnocení
Level B2 language course. Credit requirements: 1) Active participation in seminars and careful preparation for each seminar (2 absences allowed) 2) Completing assigned in-term tasks (overal required score is 52 points) 3) Oral exam
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Dopustí-li se student při skládání zkoušky nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení aj.), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, vyučující může takového studenta vykázat z učebny a hodnotit "neprospěl". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je vyučován v angličtině a je zakončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.