SP3004 Neurologie

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
1/0/0. 1 blok pro kombinované studium. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D. (přednášející)
doc. MUDr. Hana Ošlejšková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky - Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky - Pedagogická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy oboru neurologie.
Výstupy z učení
• Student zná základní pojmy z neurologie pro potřeby speciálních pedagogů;
• umí aplikovat získané poznatky při edukaci žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
Osnova
  • 1. Obecná neurologie
  • • Definice a náplň oboru;
  • • Anatomie a fyziologie nervového systému;
  • • Mozková kůra a kognitivní funkce;
  • • Neurologická diagnostika a vyšetření včetně pomocných vyšetřovacích metod;
  • 2. Speciální neurologie
  • • Neurovývojové poruchy s akcentem na problematiku ADHD a poruch autistického spektra (PAS);
  • • Dětské neurózy;
  • • Bolesti hlavy;
  • • Epilepsie;
  • • Ostatní problematika dětské neurologie.
Literatura
    povinná literatura
  • ŠLAPAL, Radomír. Dětská neurologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido, 1996. 42 s. ISBN 8085931176. info
    doporučená literatura
  • VÍTEK, Jiří. Medicínská propedeutika pro speciální pedagogy. Úvod do neurologie. Úvod do oftalmologie. 1. vyd. Brno: Paido Brno, 2007. 128 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-154-6. info
  • ŠLAPAL, Radomír. Vývojová neurologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido, 2007. 53 stran. ISBN 9788073151607. info
  • ŠLAPAL, Radomír. Komplexní postoj k léčbě epilepsií na prahu 3. tisíciletí - obecné principy. Causa subita. Praha: I.M.P., 2002, roč. 5, č. 5, s. 224 - 226. ISSN 1212-0197. info
Výukové metody
Seminář.
Metody hodnocení
Písemný test. Test obsahuje 30 otázek, 70% odpovědí musí být správně.
Informace učitele
Podrobné informace sdělí vyučující na začátku semestru.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/SP3004