SV4BP_1AB1 Angličtina pro sociální pedagogy - A

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Marcela Sekanina Vavřinová, Ph.D. (přednášející)
Christopher Williams, M.A., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Daniela Dvořáková (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
Garance
Christopher Williams, M.A., Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SV4BP_1AB1/01: Po 8:00–9:50 učebna 58, Ch. Williams
SV4BP_1AB1/02: St 14:00–15:50 učebna 10, Ch. Williams
Předpoklady
CJV_AJA2 Entrance test A2
A pass in CJV_AJA2 Entry test. The SV4BP_1AB1 course represents a B1 CEFR level course in intermediate English for specific purposes. The course consists of two basic components:i) grammar at the B1 CEFR level which is mainly explained using the examples of the general or general academic English language, ii) specific vocabulary related to the disciplinary/topic orientation of the course in question. Regarding the four language skills, the main emphasis is put on speaking, and listening and reading comprehension.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz není určen pro začátečníky.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
1 Students will aquire the specific vocabulary presented within the five topic-based units (T1―T5) while employing the following language skills: speaking,listening comprehension, reading comprehension.
2 Within the language skill of speaking, students will acquire the basics of oral presentation.
3 Within the language skill of writing students will be able to produce a simplified summary of a specialist text.
4 Students will acquire grammar competence specified in the below-mentioned grammar chapters at the B1 CEFR level.
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: understand spoken LSP texts at B1 level of the CEFR; understand written LSP texts at B1 level of the CEFR; successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues at B1 level of the CEFR; give an oral presentation on a specialist topic; use selected specialist terminology with natural and sophisticated control; show a good command of selected grammar structures at B1 level of the CEFR.
Osnova
  • SV4BP_1AB1 Angličtina pro sociální pedagogy A
  • Multidisciplinary focus of social education is reflected in topic-based orientation of the individual courses taught at the Faculty of Education. The topics in this course (A) have been chosen to reflect social and legal dimension of social education.
  • Topic 1: EDUCATION (literacy, poverty and education, compulsory education, language education, pros and cons of student life)
  • Topic 2: FAMILY, ADOPTION, FOSTER CARE (marriage, divorce, abortion, adoption, foster care)
  • Topic 3: HUMAN RIGHTS (human rights, freedoms, right to privacy, national security, watchdog)
  • Topic 4: SOCIAL WORK(ER) (roles, communication in social work)
  • Grammar chapters:
  • 1 Present simple x continuous
  • 2 Past simple
  • 3 Past continuous + Past simple x continuous
  • 4 Present perfect + Past simple x Present perfect
  • 5 Expressing future
  • 6 Revision of tenses
  • 7 Word order + Making questions
  • 8 Adjectives – comparatives x superlatives
  • 9 Adjectives x adverbs
Literatura
    povinná literatura
  • E-learning materials i IS.MUNI.CZ
    doporučená literatura
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for PET with answers : self-study grammar reference and practice. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 216 stran. ISBN 0521601207. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
  • Insight into PET. CUP 2004. ISBN 0-521--52755-4
    neurčeno
  • www.macmillandictionary.com
Výukové metody
Oral presentation, pair work, role plays, discussion, frontal as well as student-centred instruction.
Metody hodnocení
1 Attendance (2 classes can be missed)
2 Continuous assessment during the semester (1 written assignment, 1 oral presentation)
3 Mid-term test - vocabulary, grammar
4 Credit test (reading, listening, grammar, vocabulary)
Throughout the course the approach of continuous assessment is applied where the minimum average required of the individual assignments is 65%.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
The course is taught in English.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné úkoly, bez jejichž splnění nemůže student skládat zápočtový test!
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_AJA2 (obvykle v lednu).
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/SV4BP_1AB1