SV4BP_1AB1 Angličtina pro sociální pedagogy - A

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (přednášející)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Alena Hradilová, Ph.D. (pomocník)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
PhDr. Hana Reichová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Radoslava Šopovová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník)
Garance
Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SV4BP_1AB1/01: Po 10:40–12:20 budova C - učebna 8, Š. Dohnalová
SV4BP_1AB1/02: Po 12:30–14:10 budova C - učebna 8, Š. Dohnalová
Předpoklady
CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
In the compulsorily-optional English for Social Educators A, the students will consolidate their language skills from secondary school, and will learn some selected academic skills (oral presentation, supporting an argument ) in English. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations and for passing the Credit Test at the end of the semester.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Vyžadují se vstupní jazykové znalosti minimálně na úrovni A2
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
In the compulsorily-optional English for Social Educators A, the students will consolidate their language skills from secondary school, and will learn some selected academic skills (oral presentation, supporting an argument ) in English. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations and for passing the Credit Test at the end of the semester.
Osnova
  • WEEKS 1-4 EDUCATION IN THE CR AND THE UK PRIMARY, SECONDARY AND TERTIARY EDUCATION Texts on education, similarities and differences Being a university student in the UK - practical information STUDY SKILLS: listening, reading, discussion based on experience, expressing an opinion, making a statement ACADEMIC SKILLS: key words, summarising, basic reading techniques, mini-presentation GRAMMAR: present simple, continuous; past simple, continuous WEEKS 5-7 BODY LANGUAGE. NON-VERBAL COMMUNICATION Text on the iportance of non-verbal communication. Pictures with facial expressions and body postures. STUDY SKILLS: discussion, opinion exchange, supporting arguments, observing and describing pictures, ACADEMIC SKILLS - dialogues and arguments GRAMMAR: present simple, continuous; past simple, continuous WEEKS 8-10 INTERPERSONAL RELATIONSHIPS FAMILY CONSTELLATIONS WHEN I AM 40 (mini-presentation) WHEN I WAS 14 (mini-presentation) STUDY SKILLS: giving and supporting arguments, comparing similarities and differences, still images and role-plays GRAMMAR: future, past, present perfect WEEKS 11-13 PROBLEMS IN INTERPERSONAL RELATIONSHIPS (unwanted pregnancy and its consequences) PSYCHOLOGICAL DEVELOPMENT (understanding responsibility and consequences of one´s actions) STUDY SKILLS - discussion, opinion exchange, supporting arguments, role-play, teacher-in-role, character on the wall, alley of conscience, improvisation ACADEMIC SKILLS - summarising, keywords, expressing opinion GRAMMAR: 1st and 2nd conditionals Credit requirements: Long term tasks: Portfolio: reading comprehesion sheets based on the texts and topics from the lessons (Education, When I am 40, When I was 14, Human development) Written test (listening, reading, writing) Oral exam (continuous assessment: oral mini-presentations in the lessons) The student who has not completed continuous assessment during the particular semester can not be credited!
Literatura
  • VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
Výukové metody
class discussions, group projects, presentations
Metody hodnocení
Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, atd.,) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
The English Language Course for Intermediate Students (Level B1) Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_AJA2 (obvykle v lednu).
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.