TI1019 Algoritmizace a programování pro ZŠ

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/0. 8 h. konz./sem. (komb. stud.). 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michal Hanzl (cvičící)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
TI1019/01: Út 18:00–19:50 učebna 28, M. Hanzl
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout základy algoritmizace, programování a informatického myšlení v úrovni edukace žáků základních škol.
Výstupy z učení
Na konci tohoto předmětu bude student schopen: - správně vyučovat základní programátorské koncepty, - porozumět základním principům výuky programování, - analyzovat programátorská témata a sestavit si vyučovací hodinu, - znát dostupné učebnice a blokové programovací jazyky a prostředí, - hodnotit programovací jazyky a prostředí z hlediska jejich vhodnosti pro výuku programování, - znát současný vzdělávací systém, postavení a cíle programování na daném stupni školy (a stupni nižším). - programovat v blokově orientovaných programovacích prostředích vhodných pro výuku - znát základy programování v strukturovaném i objektově orientovaném paradigmatu
Osnova
  • - programátorské koncepty, - základním principy výuky programování, - příprava vyučovací hodiny hodinu, - dostupné učebnice a blokové programovací jazyky a prostředí, - hodnocení programovacích jazyků a prostředí z hlediska jejich vhodnosti pro výuku programování, - současný vzdělávací systém, postavení a cíle programování na daném stupni školy (a stupni nižším). - programování v blokově orientovaných programovacích prostředích vhodných pro výuku -základy programování v strukturovaném i objektově orientovaném paradigmatu
Literatura
  • scratch.mit.edu
  • code.org
  • CROSS, Rik a Tracy GARDNER. Book of Scratch Volume 1. 1. vyd. Cambridge: Raspberry Pi Press, 2018, 111 s. ISBN 978-1-912047-67-3. URL info
Výukové metody
cvičení
Metody hodnocení
Dílčí úkoly na algoritmizaci a programování, prezentace, reflexe, diskuze
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/TI1019