ZS1MK_PD1 Praktikum k didaktice výuky o přírodě a společnosti 1
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Lucie Losmannová (pomocník) - Garance
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 8. 10. 12:00–13:50 laboratoř 83, Pá 29. 10. 12:00–13:50 učebna 2, Pá 5. 11. 12:00–13:50 laboratoř 83, Pá 10. 12. 16:00–17:50 učebna 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základních škol (program PdF, C-CV)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu.
Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů.
Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti.
Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ. - Výstupy z učení
- Na konci výuky předmětu bude student schopen: - transformovat vybrané přírodovědné a společenskovědní obsahy do učiva s využitím adekvátních výukových metod, forem a prostředků - identifikovat problémové oblasti učiva o přírodě, je si vědom návaznosti v rámci předmětu napříč ročníky, ale také mezipředmětových vztahů - vhodnými diagnostickými nástroji ověřit prekoncepty, znalosti a dovednosti žáků, výsledky těchto zjištění zohlednit ve své výuce - kriticky posoudit a vhodně využít dostupné didaktické prostředky (učebnice, pracovní listy, texty, obrazy, …) pro výuku témat o přírodě a do výuky vybírat nebo připravovat takové didaktické prostředky, které jsou oborově i didaktické správné - pro vysvětlení problémových pojmů, jevů a procesů volit vhodné příklady a algoheuristické postupy - ve své výuce dodržovat didaktické principy, především pak princip regionální a fenologický
- Osnova
- 1. Vesmír a sluneční soustava
- 2. Měření přírodovědných veličin
- 3.Geologie Země (minerály, horniny, půda)
- 4. Vlastnosti látek, vody a vzduchu
- 5. Vlastnosti živých organismů (fotosyntéza a dýchání)
- 6. Společenství lesa, loky, pole, rybníku
- 7. Rod člověk a jeho vývoj
- 8. Pověsti a legendy ve výuce předmětů o společnosti, Zvyky a tradice – původ, rozmanitost
- 9. Proměny státního zřízení na území českého státu
- 10. Významné události a osobnosti v dějinách území českého státu
- 11. Zobrazování povrchu Země (světové strany, zeměpisná síť), Mapy – historie, využití, moderní mapové aplikace
- 12. Administrativní členění České republiky, Regiony ČR a regionální zvláštnosti
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Výukové metody
- cvičení s následnou diskusí
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MK_PD1 Praktikum k didaktice výuky o přírodě a společnosti 1
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta (70,00 %), Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta (30,00 %) - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_PD1/01: Pá 16. 10. 13:00–14:50 učebna 2, Pá 6. 11. 13:00–14:50 učebna 2, Pá 4. 12. 13:00–14:50 učebna 2, I. Frýzová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základních škol (program PdF, C-CV)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu.
Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů.
Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti.
Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ. - Výstupy z učení
- Na konci výuky předmětu bude student schopen: - transformovat vybrané přírodovědné a společenskovědní obsahy do učiva s využitím adekvátních výukových metod, forem a prostředků - identifikovat problémové oblasti učiva o přírodě, je si vědom návaznosti v rámci předmětu napříč ročníky, ale také mezipředmětových vztahů - vhodnými diagnostickými nástroji ověřit prekoncepty, znalosti a dovednosti žáků, výsledky těchto zjištění zohlednit ve své výuce - kriticky posoudit a vhodně využít dostupné didaktické prostředky (učebnice, pracovní listy, texty, obrazy, …) pro výuku témat o přírodě a do výuky vybírat nebo připravovat takové didaktické prostředky, které jsou oborově i didaktické správné - pro vysvětlení problémových pojmů, jevů a procesů volit vhodné příklady a algoheuristické postupy - ve své výuce dodržovat didaktické principy, především pak princip regionální a fenologický
- Osnova
- 1. Vesmír a sluneční soustava
- 2. Měření přírodovědných veličin
- 3.Geologie Země (minerály, horniny, půda)
- 4. Vlastnosti látek, vody a vzduchu
- 5. Vlastnosti živých organismů (fotosyntéza a dýchání)
- 6. Společenství lesa, loky, pole, rybníku
- 7. Rod člověk a jeho vývoj
- 8. Pověsti a legendy ve výuce předmětů o společnosti, Zvyky a tradice – původ, rozmanitost
- 9. Proměny státního zřízení na území českého státu
- 10. Významné události a osobnosti v dějinách území českého státu
- 11. Zobrazování povrchu Země (světové strany, zeměpisná síť), Mapy – historie, využití, moderní mapové aplikace
- 12. Administrativní členění České republiky, Regiony ČR a regionální zvláštnosti
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Výukové metody
- cvičení s následnou diskusí
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MK_PD1 Praktikum k didaktice výuky o přírodě a společnosti 1
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta (70,00 %), Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta (30,00 %) - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_PD1/01: Pá 20. 9. 13:00–14:50 učebna 2, Pá 25. 10. 14:00–15:50 učebna 2, Pá 22. 11. 12:00–13:50 učebna 2, Pá 29. 11. 15:00–16:50 učebna 2, I. Frýzová, P. Pecina
- Předpoklady
- NOW( ZS1MK_DIVZ Didaktika pro int. vědní zákl. )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základních škol (program PdF, C-CV)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu.
Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů.
Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti.
Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ. - Výstupy z učení
- Na konci výuky předmětu bude student schopen: - transformovat vybrané přírodovědné a společenskovědní obsahy do učiva s využitím adekvátních výukových metod, forem a prostředků - identifikovat problémové oblasti učiva o přírodě, je si vědom návaznosti v rámci předmětu napříč ročníky, ale také mezipředmětových vztahů - vhodnými diagnostickými nástroji ověřit prekoncepty, znalosti a dovednosti žáků, výsledky těchto zjištění zohlednit ve své výuce - kriticky posoudit a vhodně využít dostupné didaktické prostředky (učebnice, pracovní listy, texty, obrazy, …) pro výuku témat o přírodě a do výuky vybírat nebo připravovat takové didaktické prostředky, které jsou oborově i didaktické správné - pro vysvětlení problémových pojmů, jevů a procesů volit vhodné příklady a algoheuristické postupy - ve své výuce dodržovat didaktické principy, především pak princip regionální a fenologický
- Osnova
- 1. Vesmír a sluneční soustava
- 2. Měření přírodovědných veličin
- 3.Geologie Země (minerály, horniny, půda)
- 4. Vlastnosti látek, vody a vzduchu
- 5. Vlastnosti živých organismů (fotosyntéza a dýchání)
- 6. Společenství lesa, loky, pole, rybníku
- 7. Rod člověk a jeho vývoj
- 8. Pověsti a legendy ve výuce předmětů o společnosti, Zvyky a tradice – původ, rozmanitost
- 9. Proměny státního zřízení na území českého státu
- 10. Významné události a osobnosti v dějinách území českého státu
- 11. Zobrazování povrchu Země (světové strany, zeměpisná síť), Mapy – historie, využití, moderní mapové aplikace
- 12. Administrativní členění České republiky, Regiony ČR a regionální zvláštnosti
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Výukové metody
- cvičení s následnou diskusí
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MK_PD1 Praktikum k didaktice výuky o přírodě a společnosti 1
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_PD1/01: Pá 2. 11. 16:00–17:50 učebna 2, Pá 16. 11. 11:00–12:50 učebna 2, Pá 7. 12. 10:00–11:50 učebna 2, Pá 14. 12. 10:00–11:50 učebna 2, I. Frýzová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základních škol (program PdF, C-CV)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu.
Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů.
Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti.
Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ. - Výstupy z učení
- Na konci výuky předmětu bude student schopen: - transformovat vybrané přírodovědné a společenskovědní obsahy do učiva s využitím adekvátních výukových metod, forem a prostředků - identifikovat problémové oblasti učiva o přírodě, je si vědom návaznosti v rámci předmětu napříč ročníky, ale také mezipředmětových vztahů - vhodnými diagnostickými nástroji ověřit prekoncepty, znalosti a dovednosti žáků, výsledky těchto zjištění zohlednit ve své výuce - kriticky posoudit a vhodně využít dostupné didaktické prostředky (učebnice, pracovní listy, texty, obrazy, …) pro výuku témat o přírodě a do výuky vybírat nebo připravovat takové didaktické prostředky, které jsou oborově i didaktické správné - pro vysvětlení problémových pojmů, jevů a procesů volit vhodné příklady a algoheuristické postupy - ve své výuce dodržovat didaktické principy, především pak princip regionální a fenologický
- Osnova
- 1. Vesmír a sluneční soustava
- 2. Měření přírodovědných veličin
- 3.Geologie Země (minerály, horniny, půda)
- 4. Vlastnosti látek, vody a vzduchu
- 5. Vlastnosti živých organismů (fotosyntéza a dýchání)
- 6. Společenství lesa, loky, pole, rybníku
- 7. Rod člověk a jeho vývoj
- 8. Pověsti a legendy ve výuce předmětů o společnosti, Zvyky a tradice – původ, rozmanitost
- 9. Proměny státního zřízení na území českého státu
- 10. Významné události a osobnosti v dějinách území českého státu
- 11. Zobrazování povrchu Země (světové strany, zeměpisná síť), Mapy – historie, využití, moderní mapové aplikace
- 12. Administrativní členění České republiky, Regiony ČR a regionální zvláštnosti
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Výukové metody
- cvičení s následnou diskusí
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MK_PD1 Praktikum k didaktice výuky o přírodě a společnosti 1
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_PD1/01: Pá 13. 10. 11:10–12:50 učebna 2, Pá 20. 10. 15:45–17:25 učebna 2, Pá 27. 10. 9:20–11:00 učebna 2, Pá 15. 12. 11:10–12:50 učebna 2, I. Frýzová
ZS1MK_PD1/02: So 30. 9. 13:00–14:40 učebna 2, Pá 20. 10. 13:55–15:35 učebna 2, Pá 24. 11. 13:55–15:35 učebna 2, Pá 15. 12. 13:55–15:35 učebna 2, I. Frýzová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základních škol (program PdF, C-CV)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu.
Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů.
Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti.
Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ. - Osnova
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat.
- 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka
- 3. Výukové prostředky a jejich využití
- 4. Práce s textovými materiály
- 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus
- 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období.
- 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci.
- 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Výukové metody
- cvičení s následnou diskusí
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MK_PD1 Praktikum k didaktice výuky o přírodě a společnosti 1
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_PD1/OS01: Pá 14. 10. 13:55–15:35 učebna 2, Pá 18. 11. 11:10–12:50 učebna 2, Pá 9. 12. 13:55–15:35 učebna 2, Pá 16. 12. 13:55–15:35 učebna 2, I. Frýzová
ZS1MK_PD1/OS02: Pá 11. 11. 13:55–15:35 učebna 2, Pá 18. 11. 9:20–11:00 učebna 2, Pá 9. 12. 9:20–11:00 učebna 2, Pá 16. 12. 9:20–11:00 učebna 2, I. Frýzová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základních škol (program PdF, C-CV)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu.
Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů.
Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti.
Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ. - Osnova
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat.
- 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka
- 3. Výukové prostředky a jejich využití
- 4. Práce s textovými materiály
- 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus
- 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období.
- 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci.
- 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Výukové metody
- cvičení s následnou diskusí
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MK_PD1 Praktikum k didaktice výuky o přírodě a společnosti 1
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_PD1/OS01: Pá 13. 11. 9:20–11:00 učebna 2, Pá 27. 11. 9:20–11:00 učebna 2, Pá 11. 12. 11:10–12:50 učebna 2, Pá 18. 12. 11:10–12:50 učebna 2, I. Frýzová, D. Mísařová, V. Rodová, J. Trna
ZS1MK_PD1/01: Pá 6. 11. 15:45–17:25 učebna 2, 15:45–17:25 učebna 6, Pá 13. 11. 14:50–16:30 učebna 2, 14:50–16:30 učebna 6, Pá 27. 11. 13:55–15:35 učebna 6, 13:55–15:35 učebna 2, Pá 11. 12. 13:55–15:35 učebna 2, 13:55–15:35 učebna 6, I. Frýzová, J. Trna - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základních škol (program PdF, C-CV)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu.
Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů.
Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti.
Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ. - Osnova
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat.
- 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka
- 3. Výukové prostředky a jejich využití
- 4. Práce s textovými materiály
- 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus
- 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období.
- 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci.
- 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Výukové metody
- cvičení s následnou diskusí
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MK_PD1 Praktikum k didaktice výuky o přírodě a společnosti 1
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_PD1/OS01: Pá 26. 9. 9:20–11:00 učebna 2, Pá 3. 10. 11:10–12:50 učebna 2, Pá 17. 10. 13:55–15:35 učebna 2, Pá 28. 11. 11:10–12:50 učebna 2, I. Frýzová, K. Gorčíková, V. Rodová, J. Trna, E. Trnová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základních škol (program PdF, C-CV)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu.
Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů.
Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti.
Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ. - Osnova
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat.
- 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka
- 3. Výukové prostředky a jejich využití
- 4. Práce s textovými materiály
- 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus
- 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období.
- 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci.
- 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Výukové metody
- cvičení s následnou diskusí
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MK_PD1 Praktikum k didaktice výuky o přírodě a společnosti 1
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_PD1/OS01: Pá 4. 10. 17:35–20:10 učebna 2, Pá 1. 11. 16:40–19:15 učebna 2, Pá 29. 11. 13:00–15:35 učebna 2, I. Frýzová, V. Rodová, J. Trna, E. Trnová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu.
Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů.
Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti.
Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ. - Osnova
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat.
- 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka
- 3. Výukové prostředky a jejich využití
- 4. Práce s textovými materiály
- 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus
- 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období.
- 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci.
- 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Výukové metody
- cvičení s následnou diskusí
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MK_PD1 Praktikum k didaktice výuky o přírodě a společnosti 1
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_PD1/OS01: Pá 19. 10. 10:15–12:50 učebna 2, Pá 23. 11. 10:15–12:50 učebna 2, Pá 21. 12. 10:15–12:50 učebna 2, I. Frýzová, I. Plucková, V. Rodová, B. Šmahelová, J. Trna
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu.
Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů.
Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti.
Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ. - Osnova
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat.
- 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka
- 3. Výukové prostředky a jejich využití
- 4. Práce s textovými materiály
- 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus
- 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období.
- 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci.
- 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Výukové metody
- cvičení s následnou diskusí
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MK_PD1 Praktikum k didaktice výuky o přírodě a společnosti 1
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Monika Svobodová (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_PD1/OS01: Pá 4. 11. 8:40–10:40 učebna 2, 8:40–10:40 učebna 5a, Pá 25. 11. 8:40–10:40 učebna 5a, 8:40–10:40 učebna 2, Pá 2. 12. 12:20–14:20 učebna 2, 12:20–14:20 učebna 5a, I. Frýzová, I. Plucková, B. Šmahelová, J. Trna
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu.
Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů.
Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti.
Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ. - Osnova
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat.
- 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka
- 3. Výukové prostředky a jejich využití
- 4. Práce s textovými materiály
- 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus
- 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období.
- 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci.
- 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Výukové metody
- cvičení s následnou diskusí
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MK_PD1 Praktikum didaktiky integrovaného vědního základu I
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. František Čapka, CSc. (cvičící)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Monika Svobodová (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu.
Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů.
Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti.
Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ. - Osnova
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat.
- 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka
- 3. Výukové prostředky a jejich využití
- 4. Práce s textovými materiály
- 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus
- 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období.
- 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci.
- 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Výukové metody
- cvičení s následnou diskusí
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
ZS1MK_PD1 Praktikum didaktiky integrovaného vědního základu I
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. František Čapka, CSc. (cvičící)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Monika Svobodová (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu.
Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů.
Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti.
Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ. - Osnova
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat.
- 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka
- 3. Výukové prostředky a jejich využití
- 4. Práce s textovými materiály
- 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus
- 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období.
- 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci.
- 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Výukové metody
- cvičení s následnou diskusí
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem.
Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
ZS1MK_PD1 Praktikum didaktiky integrovaného vědního základu I
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. František Čapka, CSc. (cvičící)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Pavel Vyhňák (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu. Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů. Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti. Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ.
- Osnova
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat. 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka 3. Výukové prostředky a jejich využití 4. Práce s textovými materiály 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období. 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci. 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
ZS1MK_PD1 Praktikum didaktiky integrovaného vědního základu I
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. František Čapka, CSc. (cvičící)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Pavel Vyhňák (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních pedagogických dovedností doplňujících teoretické znalostí získané v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika integrovaného vědního základu. Za účelem těsného spojení teorie s výukovou praxí se klade důraz na osvojování pedagogických dovedností praktickou činností studentů. Výuka se bude zaměřovat na procvičování jednotlivých výukových metod a forem a využívání výukovách prostředků vhodných při výuce předmětů o přírodě a společnosti. Studenti si osvojují profesní dovednosti přípravou modelových vyučovacích hodin pro výuku v různých vzdělávacích prostředích, pomocí mikrovýstupů a realizací připravené vyučovací hodiny během pedagogické praxe na ZŠ.
- Osnova
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat. 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka 3. Výukové prostředky a jejich využití 4. Práce s textovými materiály 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období. 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci. 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
ZS1MK_PD1 Praktikum didaktiky integrovaného vědního základu I
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/0/8. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. František Čapka, CSc. (cvičící)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Pavel Vyhňák (cvičící) - Garance
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je aplikace teoretických znalostí získaných v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika pro integrovaný vědní základ. Za účelem těsného spojení teorie s vyučovací praxí se klade důraz na praktickou činnost studentů. Výuka se bude zaměřovat na zpracování příprav na vyučovací hodiny (učivo prvouky, vlastivědy a přírodovědy). Dále studenti zpracují k jednotlivým klíčovým tématům motivační materiály a vytvoří návrhy pracovních listů se zaměřením na problémové úkoly a induktivní postupy při vyvozování učiva. Podzimní semestr bude zaměřen především na učivo z oblasti živé přírody, fyziky,chemie a historie.
- Osnova
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat. 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka 3. Výukové prostředky a jejich využití 4. Práce s textovými materiály 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období. 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci. 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
ZS1MK_PD1 Praktikum didaktiky integrovaného vědního základu I
Pedagogická fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 0/0/8. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. František Čapka, CSc. (cvičící)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Pavel Vyhňák (cvičící) - Garance
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je aplikace teoretických znalostí získaných v předmětu Integrovaný vědní základ a Didaktika pro integrovaný vědní základ. Za účelem těsného spojení teorie s vyučovací praxí se klade důraz na praktickou činnost studentů. Výuka se bude zaměřovat na zpracování příprav na vyučovací hodiny (učivo prvouky, vlastivědy a přírodovědy). Dále studenti zpracují k jednotlivým klíčovým tématům motivační materiály a vytvoří návrhy pracovních listů se zaměřením na problémové úkoly a induktivní postupy při vyvozování učiva. Podzimní semestr bude zaměřen především na učivo z oblasti živé přírody, fyziky,chemie a historie.
- Osnova
- 1. Komplexní metodické zpracování modelových témat učiva : - struktura metodického zpracování tématu, - příprava pomůcek a pracovních listů pro výuku, organizace kooperativního učení, práce ve dvojicích, skupinová výuka, - zařazení didaktických her do výuky, - problémové vyučování 2. Hospitace na ZŠ s rozborem vyučovací hodiny. 3. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci. 4. Příprava projektu
- Literatura
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav a Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
ZS1MK_PD1 Praktikum didaktiky integrovaného vědního základu I
Pedagogická fakultapodzim 2004
- Rozsah
- 8. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. František Čapka, CSc. (cvičící)
prof. PhDr. Petr Chalupa, CSc. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc. (cvičící)
Mgr. Lenka Ogorevc Hradilová (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící) - Garance
- PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Renata Buganová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
ZS1MK_PD1 Praktikum didaktiky integrovaného vědního základu I
Pedagogická fakultapodzim 2003
- Rozsah
- 8. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. František Čapka, CSc. (cvičící)
prof. PhDr. Petr Chalupa, CSc. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc. (cvičící)
Mgr. Lenka Ogorevc Hradilová (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící) - Garance
- PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Renata Buganová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)