SPKRC_SPLS Speciálně pedagogická diagnostika logopedická a surdopedická

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/0/8. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Radka Horáková, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Okruhy - Speciálně pedagogická diagnostika logopedická Speciálně pedagogická diagnostika, logopedická diagnostika. Metody speciálně pedagogické diagnostiky.Metody a techniky diagnostiky narušené komunikační schopnosti, její cíl. Model logopedického vyšetření – oblasti komunikační schopnosti, které logoped vyšetřuje. Týmová spolupráce při komplexním diagnostickém šetření narušené komunikační schopnosti. Diagnostika narušeného vývoje řeči. Diagnostika rhinolalie. Diagnostika palatolalie. Spolupráce logopeda při diagnostice poruch hlasu. Diagnostika dyslalie, dysartrie,diagnostika afázie. Diagnostika narušení fluence řeči. Diagnostika mutismu. Diferenciální diagnostika, její úkoly, spolupráce s dalšími odborníky. Speciálně pedagogická diagnostika vad a poruch.
Osnova
  • Zvládnutí diagnotických metod, testy, testové baterie.
Literatura
  • LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
Metody hodnocení
zkouška
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009.