VV7MP_DVV2 didaktika II

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Rozvrh
St 8:50–10:30 učebna 18
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Výtvarná výchova – tradice a alternativy v edukaci výtvarného vyjadřování žáků na druhém a třetím stupni, současné výtvarné umění, výtvarné vyjadřovací prostředky, galerijní a exteriérová prezentace žákovské a výtvarné práce, klasické a moderní formy vedení výtvarného projevu žáka na druhém stupni ZŠ a studenta SŠ.
Osnova
  • Osnova 1. Definice výtvarné výchovy jako esteticko-edukativního předmětu. 2. Výtvarné vyjadřovací prostředky z pohledu historie umění a vývoje výtvarné pedagogiky 20. století 3. Metody a formy didaktiky výtvarné výchovy na druhém stupni ZŠ a SŠ 4. Prezentace výtvarné práce na ZŠ a SŠ
Literatura
  • ROESELOVÁ, Věra. Didaktika výtvarné výchovy.nejen pro základní umělecké školy. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2001, 143 s. ISBN 80-7290-058-7. info
  • ROESELOVÁ, Věra. Proudy ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000, 217 s. ISBN 80-902267-3-6. info
  • ROESELOVÁ, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Photo by Robert Ježdík. Praha: Sarah, 1997, 219 s. ISBN 80-902267-2-8. info
  • RUSEK, Ladislav, Jana JEMELKOVÁ, Josef HEJNÝ a Miloslav DOČKAL. Tvořivé ruce : málo známé výtvarné techniky. Edited by Věra Roeselová. Praha: Mona, 1974, 32 s. info
Metody hodnocení
Požadavky k zápočtu a ke zkoušce Seminární práce – esej v rozsahu 15 stran textu, doplněno ilustrativní obrazovou dokumentací. Práci je možno odevzdat v tištěné nebo v elektronické formě. Okruhy z teorie dle dispozic vyučujícího.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012.