SZ7BP_2AB1 Cizí jazyk B - anglický

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/1/0. 3 kr. (plus 1 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Garance
Mgr. Jana Kollárová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7BP_2AB1/01: Po 10:40–11:25 učebna 11, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/02: Út 12:30–13:15 učebna 41, Š. Dohnalová
SZ7BP_2AB1/03: St 9:45–10:30 učebna 51, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/04: Čt 11:35–12:20 učebna 21, Š. Dohnalová
SZ7BP_2AB1/06: Čt 8:50–9:35 učebna 33, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/08: Út 11:35–12:20 učebna 41, Š. Dohnalová
SZ7BP_2AB1/09: St 11:35–12:20 učebna 10, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/10: St 9:45–10:30 učebna 52, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/11: St 8:50–9:35 učebna 52, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/12: Čt 8:50–9:35 učebna 36, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/13: Čt 11:35–12:20 učebna 16, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/15: St 11:35–12:20 učebna 16, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/17: St 9:45–10:30 učebna 53, Š. Dohnalová
SZ7BP_2AB1/18: Po 11:35–12:20 učebna 2, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/19: Čt 9:45–10:30 učebna 33, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/20: St 8:50–9:35 učebna 51, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/21: St 10:40–11:25 učebna 16, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/22: Čt 9:45–10:30 učebna 36, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/23: St 8:50–9:35 učebna 53, Š. Dohnalová
SZ7BP_2AB1/24: St 10:40–11:25 učebna 10, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/27: Čt 12:30–13:15 učebna 21, D. Dvořáková
Předpoklady
SZ7BP_1AB1 English A
A pass in SZ7BP_1AB1 The intermediate student (Level B1) can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, including special discussions in his/her field of specialisation. Can interact with partners without strain for either party. Can produce an essay on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 77 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Jazykový kurz na úrovni B1. Student se seznámí s dalšími vybranými akademickými dovednostmi (práce s textem, prezentace, diskuse, argumentace, aj). Student se naučí základům následujících jazykových dovedností: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev, prezentace a obhajoba svého názoru v anglickém jazyce. K úspěšnému ukončení předmětu se vyžaduje předchozí aktivní účast v jazykových cvičeních, splněné ústní a písemné úkoly, závěrečný test na úrovni B1(65% úspěšnost) a závěrečná oborová prezentace (úroveň B1).
Osnova
  • SZ7BP_2AB1 Cizí jazyk B - jazyk anglický Weeks 1 - 4 Topic 1. Current problems in Czech schools. Advantages and disadvantages of teaching. Text 18. (Discussion, arguments based on experience. Role-play.) Grammar revision: Conditionals (revision) Consequence of tences Weeks 5 - 7 Topic 2. Rules and restrictions. Crime and punishment. Text 11. (Discussion, arguing, supporting arguments. Presentation skills. Mini-presentations based on slogans, posters.) Grammar revision: Modals (probability) Weeks 8 - 10 Topic 3. Current issues in the world in respect to the students' specialization (environment, society including disabilities, gender, race, cultural differences, ethnic minorities, immigration, politics, terrorism, etc). Text 6 or 7. (Discussion. Problem solving. Expressing opinion. Reflections based on notes, posters.) Grammar revision: Future tenses. Countables, uncountables. Weeks 11 - 14 Topic 4. My field of study. Building specialized vocabulary. Conference presentations to fellow students with keywords and difficult vocabulary-board work. Current resources related to my specialization including e-resources. Professional language - skills and language of presentations. Exam requirements: Written test Part A - grammar (30%) Part B - topics (30%) Final presentation (40%) !! If a student does not give the final presentation in front of the class, he/she cannot be credited. If a student does not pass the final presentation, he/she must come to an oral exam and speak on the same topic but reaching the required level of presentation skills. !!
Literatura
  • VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
Metody hodnocení
Examination requirements: Written test Part A - grammar (30%) Part B - topics (30%) Final presentation (40%) !! If a student does not give the final presentation in front of the class, he/she cannot be credited. If a student does not pass the final presentation, he/she must come to an oral exam and speak on the same topic but reaching the required level of presentation skills. !!
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Úroveň B1. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, také formou e-learningu atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. K úspěšnému ukončení předmětu se vyžaduje předchozí aktivní účast v jazykových cvičeních, splněné ústní a písemné úkoly, závěrečný test na úrovni B1(65% úspěšnost) a závěrečná oborová prezentace (úroveň B1).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Level B1 Course. Level B 1 Final Test.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.