SPSPC_ZSP8 Základy speciální pedagogiky 8 více vad

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0/8. 8 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Hlavním cílem kurzu je osvojit si základní terminologii a získat informace o problematice více vad, definice, klasifikace, možnosti vzdělávání a podpory.
Osnova
  • základní terminologie o problematice více vad
  • definice, etiologie, klasifikace těžkého a kombinovaného postižení
  • možnosti vzdělávání žáků s těžkým a kombinovaným postižením
  • možnosti podpory žáků a jedinců s těžkým a kombinovaným postižením
  • koncept bazální stimulace
  • snoezelen
Literatura
  • VÍTKOVÁ, Marie. Somatopedické aspekty. druhé. Brno: Paido Brno, 2006, 302 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-134-0. info
Metody hodnocení
písemný test, kolokvium
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Student volí jednu kombinaci atestační přípravy, která má dvě na sebe navazující části (2. a 3. semestr).
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.