VV3MP_VPx2 Výuková praxe 2

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
praxe. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Jan Bružeňák (cvičící)
MgA. Jana Francová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Jiří Havlíček (cvičící)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Lefteris Joanidis (cvičící)
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Jiří Vaněk (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Předpoklady
Student absolvoval výukovou praxi 1 a získal v náslechových hodinách základní představu a metodách vedení hodin výtvarné výchovy na ZŠ nebo na SŠ.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní cíle pedagogické praxe jsou: - vytvoření koncepce intermediálního výukového modelu - vytypování části projektu a realizace této části v praxi - reflexe realizovaného experimentu - verbální komentář, obrazová dokumentace - vypracování návrhu obsahujícího další možnosti rozvíjení projektu v rámci kurikulárních dokumentů na různých typech škol
Osnova
  • Osnova - seznámení se s již realizovanými projekty - konzultace připravovaného projektu s vedoucím praxe - příprava materiálu a prostoru pro praktický výstup - realizace a dokumentace výstupu
Literatura
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Audiovizualita, společnost a výtvarná výchova. In Veřejnost a kouzlo vizuality. první. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2008, s. 20-28. ISBN 978-80-210-4722-8. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Komplementaritat als Notwendigkeit. In Texte und Zeichen. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohensgehren, 2008, s. 1-3. Schneider Verlag Hohensgehren 1. ISBN 978-3-8340-0464-2. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Možné prognózy výtvarné edukace. 2008. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Démonické aspekty hudby. In Musica viva in schola XX. 1. vyd. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 2007, s. 93-103, 10 s. ISBN 978-80-210-4445-6. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Nové proudy ve výtvarné výchově. In Škola muzejní pedagogiky. 1. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP Olomouc, 2007, s. 40-65, 25 s. Škola muzejní pedagogiky. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Dílo jako modus sebepoznání a spirituality. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 441-451, 10 s. ISBN 80-210-4206-0. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Obrazy hudby. 2005. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. 1. vyd. Praha: Triton, Nakladatelství MU, 2005, 290 s. Spisy Pedagogické fakulty MU č. 96. ISBN 80-7254-705-4. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Digitální věk a smysl výchovy. 1. vyd. Brno: Vydavatelství Masyrykovy univerzity, 2004, 150 s. ISBN 80-210-3311-0. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Svět teenagera a současná výtvarná výchova. Plzeň: Západočeská univerzita, PdF Katedra výtvarné výchovy, sympozium INSEA, 2004, 4 s. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Dílna jako forma edukace v integrativní pedagogice (interaktivní CD). Brno, 2003. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Přirozenost tvaru a počítač ve výtvarném projevu dítěte. 1. vyd. Praha: Česká sekce INSEA, 2002, 5 s. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Rituál, umění a výchova. první. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 2002, 350 s. 2002 svazek 83. ISBN 80-210-3029-1. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Integrace školy a života. Praha: Výtvarná výchova, 2000. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Imaginace jako dynamizmus našeho bytí. In ČACKA, Otto. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. 1. vyd. Brno: Nakladatelství Doplněk, 1999, s. 318-338. ISBN 80-7239-034-1. info
Výukové metody
individuální praxe ve škole, v jiné vzdělávací instituci nebo ve výstavní instituci
Metody hodnocení
Závěrečný projekt - prezentace CD dokumentujího výstupy a reflexi praktických pokusů.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012.