PdF:OP3BK_DSDT Seminář z didaktiky praktickéh - Informace o předmětu
OP3BK_DSDT Seminář z didaktiky praktického vyučování - T
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/0/.8. 10 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
Ing. Josef Štulpa (přednášející)
Ing. Jan Děcký (cvičící)
PaedDr. Milan Kubiatko, PhD. (pomocník)
Mgr. Ivana Medková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OP3BK_DSDT/01: So 2. 3. 7:30–10:05 učebna 32, So 9. 3. 7:30–10:05 učebna 32, So 23. 3. 7:30–10:05 učebna 32, J. Děcký, P. Pecina
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základů didaktické analýzy učiva, získání základních dovedností v projektování výuky při přípravě školních vzdělávacích programů, zejména v odborné složce výuky technických oborů. Příprava studentů na náslechy v praktickém vyučování (odborném výcviku) na školách – analyzovat situace ve třídě (skupině) a pracovat s přípravou na vyučovací jednotku. Na konci kurzu bude student schopen: - Stanovit konkrétní výukové cíle svého oboru. - Provést didaktickou analýzu učiva a stanovit obsah výuky odborného výcviku. - Aplikovat výukové metody, formy a prostředky na výuku odborného výcviku. - Vypracovat konkrétní písemnou přípravu na výuku odborného výcviku.
- Osnova
- Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
- 1. Formulace dlouhodobých a krátkodobých pedagogických cílů v odborném výcviku podle míry obecnosti, stupně vzdělání a obsahového zaměření. 2.Vazby mezi vzdělávacími cíli a standardy. 3.Didaktická analýza učiva praktického vyučování a vybraných odborných předmětů technických oborů v jednotlivých tématech. 4. Volba vyukových metod, forem a prostředků ve výuce odborného výcviku. 5. Projekt výuky praktického vyučování, včetně přípravy na vyučovací jednotku. 6.Analyza modelové situace ve třídě v jednotlivých fázích výuky.
- Literatura
- doporučená literatura
- ŠVEC, Vlastimil, Hana FILOVÁ a Oldřich ŠIMONÍK. Praktikum didaktických dovedností. 2. vyd. V Brně: Masarykova univerzita, 2002, 90 s. ISBN 8021026987. info
- Výukové metody
- Výklad,rozhovor, dialog,prezentace studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. K udělení zápočtu studenti vypracují projekt výuky odborného výcviku svého oboru podle pokynů vyučujícího.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/OP3BK_DSDT