SP4BP_1AB1 Angličtina pro speciální pedagogy - A

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Mgr. Veronika Vávrová (přednášející)
Mgr. et Mgr. Hana Mihai (cvičící)
Mgr. Nicholas Paul Orsillo (cvičící)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník)
Garance
Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SP4BP_1AB1/T01: Po 18. 2. až Ne 19. 5. St 10:30–11:55 Učebna S9 (55), H. Mihai
SP4BP_1AB1/T02: Po 18. 2. až Ne 19. 5. Čt 11:00–12:25 Učebna S7 (18), N. Orsillo
SP4BP_1AB1/01: Čt 11:10–11:55 učebna 64, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/02: Út 8:25–9:10 učebna 6, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/03: Čt 12:05–12:50 učebna 64, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/04: St 12:05–12:50 učebna 2, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/05: Čt 8:25–9:10 učebna 51, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/06: Čt 13:00–13:45 učebna 64, R. Mlýnková
Předpoklady
CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu, který je vyučován na úrovni B1 (podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky),je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni A2 a výše.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Předmět si zapíší pouze studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test na úrovni A2 (ERR). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
In the compulsorily-optional English for Special Educators A, students will consolidate their language skills from secondary school on B1 level, and develop academic skills in English (specialist oral presentation, academic writing, supporting arguments, discussion, etc.). Students will gradually develop their specialist vocabulary focused on special needs terminology and terminology connected to the field of education. They will also revise grammar on B1 level.
Osnova
  • SP4BP_1AB1 Angličtina pro speciální pedagogy A Week 1 Course introduction and requirements; Introduction to the conception of language study at the Faculty of Education, MU; Introduction to language competencies according to CEFR (reflecting requirements of the course); Get-to-know activities Week 2 Education – the System of Education in the CR. Oral presentations in groups. Week 3 Tertiary Education Week 4,5 Ways of communication,non-verbal communication, white lies Week 6 How to become a successful teacher – character traits and responsibilities Week 7 Mid-term test Week 8 Bullying Week 9 Introduction to Special Needs Terminology Week 10 Laterality Week 11 Multiple Intelligences Week 12 The Gift of Dyslexia Week 13 Finishing all tasks and materials and final revision Grammar Revision of present simple, present continuous, adverbs of frequency Revision of past simple, past continuous Revision of present perfect for life experiences, just, yet, already x Past simple Expressing of future, future time clauses with when, as soon as, before etc. Comparatives, superlatives Adjectives ending in –ed and -ing Present/past simple passive Revision of modal verbs
Literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
  • NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 106 s. ISBN 052146997X. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
  • Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
  • VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
Výukové metody
Activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, grammar and vocabulary practice, presentation and soft skills practice, opinion and information sharing, giving arguments etc.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Active participation in lessons and careful home preparation for each lesson 2) Attendance - 2 absences possible 3) Oral presentation of yourself, your field of study etc. 4) Final credit test (reading, grammar,vocabulary), passmark - 70% The student who has not completed continuous assessment and all the requirements (including active participation) during the particular semester can not be credited!
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Dopustí-li se student při skládání průběžného nebo zápočtového testu nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení aj.), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, vyučující může takového studenta vykázat z učebny a hodnotit "N". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz není určen pro začátečníky
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_AJA2 (obvykle v lednu). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.