PdF:ZS1BP_APP4 Asistentská praxe 4 - Informace o předmětu
ZS1BP_APP4 Asistentská pedagogická praxe 4 (průběžná)
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/0/1. 1 den v týdnu. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Hana Filová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je umožnit studentům pokračovat v počáteční empirické orientaci v současné škole tak, aby se mohl dotvářet komplexní (racionální, dovednostní i postojový) odrazový můstek pro výuku pedagogických a psychologických disciplín, stejně jako předmětových didaktik.
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit vztahy mezi učitelem a žáky;
použít informace o škole k vlastní profesní motivaci;
vytvořit si představu o primárním vzdělávání;
interpretovat informace zjištěné na základě pozorování vzdělávací práce v primární škole; - Osnova
- 1. Mezi základní povinností studenta patří nadále tzv. asistentské práce (opravy sešitů, nástěnky, tvorba pracovních materiálů a pomůcek individuální pomoc žákům apod.).
- 2. Rozšíření odborného portfolia: poznatky, zjištění, výzkumné zprávy a další dokumentace. Hospitační záznamy.
- 3. Práce učitele s učivem (propojení s předmětem Školní pedagogika II)
- 4. Individuální práce s dítětem (aplikace poznatků z obecné didaktiky).
- 5. Rozbor zkušeností z praxe s cvičným učitelem a s učiteli fakulty.
- Literatura
- HORKÁ, Hana. Aktuální přístupy ke školní výchově. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 77-81. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- ONDRÁŠKOVÁ, Karla. Český jazyk a literatura - jazykové vyučování včetně slohu. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999, s. 26-31. ISBN 80-85931-73-7. info
- PROKOPOVÁ, Alice. Do hlubin učitelovy duše. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 53-56. Edice pedagogické literatury, 89. publikace. ISBN 80-85931-73-7. info
- HAVEL, Jiří a Miroslava NOVOTNÁ. Elementární čtení a psaní. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 32-67. ISBN 80-85931-73-7. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudební výchova. In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. PAIDO. Brno: Vladimír Jůva, 1999, s. 57-59. Paido edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Matematika. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999, s. 36-41. Pedagogická literatura. ISBN 80-85931-73-7. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra, Helena MUSILOVÁ a Miroslava NOVOTNÁ. Prvouka, vlastivěda a přírodověda obecně. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 42-47. ISBN 80-85931-73-7. info
- ŠAFROVÁ, Alena. Speciálně pedagogická příprava. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno: Paido, 1999, s. 75-76. ISBN 80-85931-73-7. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Speciálně pedagogická příprava na souvislé praxi. In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. Brno: Paido, 1999, s. 75-77. ISBN 80-85931-73-7. info
- MACHALOVÁ, Miloslava. Vlastivědné vyučování a pedagogický konstruktivismus. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 53-56. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- Výukové metody
- náslechy, rozbory, asistentské práce
- Metody hodnocení
- Typ ukončení: portfolio, zápočet
- Informace učitele
- Praxe je zařazena ve studijním programu každý pátek v semestru.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/ZS1BP_APP4