A2BK_UVDI Úvod do studia didaktiky AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/0/.5. 6 hodin. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2BK_UVDI/OS01: Pá 13. 2. 12:05–12:50 učebna 5, Pá 27. 2. 12:05–12:50 učebna 10, Pá 13. 3. 12:05–12:50 učebna 10, Pá 27. 3. 12:05–12:50 učebna 10, Pá 10. 4. 12:05–12:50 učebna 10, Pá 24. 4. 12:05–12:50 učebna 10, I. Hrozková
A2BK_UVDI/01: Po 16. 2. 9:20–10:05 učebna 57, Po 2. 3. 9:20–10:05 učebna 57, Po 16. 3. 9:20–10:05 učebna 57, Po 30. 3. 9:20–10:05 učebna 57, Po 20. 4. 9:20–10:05 učebna 57, Po 4. 5. 9:20–10:05 učebna 57, I. Hrozková
A2BK_UVDI/02: Po 23. 2. 9:20–10:05 učebna 57, Po 9. 3. 9:20–10:05 učebna 57, Po 23. 3. 9:20–10:05 učebna 57, Po 13. 4. 9:20–10:05 učebna 57, Po 27. 4. 9:20–10:05 učebna 57, Po 11. 5. 9:20–10:05 učebna 57, I. Hrozková
Předpoklady
Basic knowledge of pedagogy
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The participants will understand basic theory and practice of English language learning and teaching
They will be able to apply basic competences of an English teacher and understand types of learners
Osnova
  • EPOSTL
  • Personality of a Teacher
  • Learners: Individual differences, motivation, multiple intelligences
  • Rapport: Building Relationship with Students
  • Motivation. Language system.
  • Coursebooks and materials.
Literatura
    povinná literatura
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
    doporučená literatura
  • Richards, J., & Rodgers, T. (c2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed., ix, 270 s.) Cambridge: Cambridge University Press.
  • PINTER, Annamaria. Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press, 2006, xii, 180. ISBN 0194422070. info
Výukové metody
seminar, self-study, practical activities
Metody hodnocení
Every student is required to have read the assigned texts and share their thoughts about them around the discussion circle. The colloquy will focus on the assigned readings and topics discussed in the seminars.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl?fakulta=1441;obdobi=3604;kod=A2BP_UVDI;furl=%2Fel%2F1441%2Fjaro2007%2FA2BP_UVDI%2F
See moodlinka.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019.