PdF:CJ2RC_LPML Literatura pro mládež - Informace o předmětu
CJ2RC_LPML Literatura pro mládež
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/10/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DAP Český jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou vedeni k analyzování četby, formulování hodnotících kritérií ve vztahu ke specifice literatury pro mládež.
- Osnova
- 1. Úskalí triviální literatury pro děti a mládež 2. Literatura pro děti a mládež a etika 3. 90. léta v literatuře pro děti a mládež 4. Multimédia a literatura pro mládež 5. Postmoderní prvky v literatuře pro děti a mládež
- Literatura
- URBANOVÁ, Svatava. Dialogy Ivy Procházkové. Ostrava: Universitas Ostraviensis, Facultas Philosophica, 2012, 199 stran. ISBN 9788074641435. info
- ŠUBRTOVÁ, Milena. Slovník autorů literatury pro děti a mládež 2. 1. vyd. Praha: Libri, 2012, 456 s. ISBN 978-80-7277-506-4. info
- ŠUBRTOVÁ, Milena. Pohádkové příběhy v české literatuře pro děti a mládež (1990-2010). Fairy tales in the Czech literature for children and youth (1990-2010). In Milena Šubrtová a kol. Pohádkové příběhy v české literatuře pro děti a mládež (1990-2010). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 11-63. Publikace NMU-37/11-02/58. ISBN 978-80-210-5692-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5692-2011. info
- Výukové metody
- Studenti si budou seminární formou (rozbory a interpretace vybraných děl) prohlubovat znalosti z literatury pro mládež. Budou schopni identifikovat a analyzovat styl výrazných osobností literárního procesu v daném období. Studenti dále budou rozvíjet všechny svoje literárněvědné znalosti a interpretační dovednosti s cílem efektivněji komunikovat s literárním dílem. Budou přitom tvořivě využívat poznatků získaných jak z přímé výuky, tak i skrze samostatnou práci s doporučenou odbornou literaturou, kterou budou moci pravidelně s vyučujícím konzultovat.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu: ústní zkouška. Požadavky: přednesení referátu aktivní účast na seminářích
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/CJ2RC_LPML