FY2MP_KMPF Kompendium fyziky

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/0/2. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
Ing. Mgr. Jan Krejčí (přednášející)
Mgr. Ivana Medková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FY2MP_KMPF/01: Po 10:15–11:55 učebna 3, T. Miléř
Předpoklady
Fy2MP_SKP1 Školní pokusy 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu si vytvořit celistvý obraz o vzájemné propojenosti jednotlivých částí fyziky základního kursu.
Osnova
  • 1.Experiment jako nástroj fyzikálního studia. 2.Vývoj klasické fyziky - mechanika, termodynamika, elektřina a magnetismus, kmity a vlny, optika, atomová fyzika 3.Vývoj klasické fyziky k relativistickému nekvantovému obrazu přírody. 4.Vývoj fyziky ke kvantovému obrazu přírody.
Literatura
  • MILÉŘ a HOLLAN: Klima a koloběhy látek, 2014, Moduly jako prostředek inovace v integraci výuky moderní fyziky a chemie (CZ.1.07/2.2.00/28.0182) http://amper.ped.muni.cz/gw/aktivity/klima.pdf http://amper.ped.muni.cz/gw/aktivity/clima_fluxes.pdf
  • FEYNMAN, Richard Phillips, Robert B. LEIGHTON a Matthew L. SANDS. Feynmanovy přednášky z fyziky : revidované vydání s řešenými příklady. Translated by Ivan Štoll. 2. vyd. Praha: Fragment, 2013, xii, 732. ISBN 9788025316429. info
  • HALLIDAY, David, Robert RESNICK a Jearl WALKER. Fyzika : vysokoškolská učebnice obecné fyziky. Translated by Jan Obdržálek - Jiří Komrska - Petr Dub. Vyd. 1. V Brně: Vysoké učení technické, 2000, vii, s. ISBN 8071962147. info
Výukové metody
seminář
Metody hodnocení
Typ: seminář Podmínkou úspěšného ukončení je kromě předepsané účasti absolvování nejméně dvou úspěšných výstupů během semestru. Podmínky získání hodnocení prospěl u kolokvia - rozpravy v úzkém kruhu dvou až tří studentů na vybrané téma. Hodnotí se zasvěcenost, aktivita a formulace odpovědí.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.