PdF:MSBK_TMH Hra v životě dítěte 1 - Informace o předmětu
MSBK_TMH Hra v životě dítětě 1 - Teorie a metodika her
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/0/.3. 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBK_TMH/OS01: Pá 3. 3. 9:20–11:00 učebna 35, Pá 17. 3. 17:35–19:15 učebna 36, Z. Syslová
- Předpoklady
- Předpoklad pro ukončení předmětu je prezentace vlastní herní aktivity.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- V rámci semináře student:
Seznámí se s možnostmi výchovného využití her, ze všech mozných oblastí souvisejících přímo či nepřímo se zážitkové pedgogiky.
Vytváří si kartotéku her a seznámí se s hrami ostatních studentů v kontextu rozvoje osobnosti.
Dokáže vypracovat metodiku hry a presentovat své herní aktivity.
Po absolvování předmětu student bude schopen:
využívat hry ve výchovně-vzdělávací práci s dětmi a jiným specifickými skupinami. - Osnova
- Osnova předmětu:
- Vymezení pojmu hra;
- Teorie hry;
- Význam a funkce hry;
- Zákonitosti hry;
- Charakteristické znaky hry;
- Využití hry pro pedagogickou diagnostiku;
- Hračka.
- Literatura
- KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi : význam hry, role pedagoga, cíl hry, soubor her. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 184 s. ISBN 8024708523. info
- SEVEROVÁ, Marie. Hry v raném dětství. Praha: Academia, 1982, 211 s. : i. info
- MILLAROVÁ, S. Psychologie hry. Praha: Panorama, 1978. info
- ZAPLETAL, Miloš. Encyklopedie her : 1000 her v tělocvičně, na hřišti, na louce, ve městě, v terénu, v místnosti. Vyd. 1. Praha: Olympia, 1973, 242 s. URL info
- HUIZINGA, J. Homo ludens : o původu kultury ve hře. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 1971, 226 s. info
- Výukové metody
- Praktická výuka, presentace, diskuse, skupinové projekty, samostudium
- Metody hodnocení
- Seminární práce: presentace vlastní herní aktivity s následnou zpětnou vazbou.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/MSBK_TMH