PdF:SZ6065 Individuální pedagogická praxe - Informace o předmětu
SZ6065 Individuální pedagogická praxe - třída
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Čt 14. 3. 15:00–16:50 učebna 73, Čt 4. 4. 15:00–16:50 učebna 73, Čt 11. 4. 15:00–16:50 učebna 73, Čt 18. 4. 15:00–16:50 učebna 73, Čt 25. 4. 15:00–16:50 učebna 73, Čt 16. 5. 15:00–16:50 učebna 73
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Studenti v rámci této praxe získávají počáteční empirickou orientaci v práci s dětmi ve škole, což vede k pochopení a utvrzení jejich profesní orientace a motivace pro výchovu a vzdělávání a k vytváření komplexní (racionální, dovednostní) představy o učitelské profesi (praxe se uskutečňuje jako asistentská práce učitele, pomoc učiteli při výuce, náslechy a další aktivity ve škole). Celkem se jedná o 30 hodin aktivní práce.
- Osnova
- Individuální pedagogická praxe = individuální aktivita studentů. Praxe může být vykonávána na školách zvolených studentem a schválených garantem pedagogické praxe, kde student vykonává činnosti pomocníka učitele, případně povinnosti učitele podle doporučení vedoucího učitele pedagogické praxe. Studenti v rámci této praxe získávají počáteční empirickou orientaci v práci s dětmi ve škole, co vede k pochopení a utvrzení jejich profesní orientace a motivace pro výchovu a vzdělávání a k vytváření komplexní (racionální, dovednostní) představy o učitelské profesi (praxe se uskutečňuje jako asistentská práce učitele pomoc učiteli při výuce, náslechy a další aktivity ve škole). Celkem se jedná o 30 hodin aktivní práce. Student si po dobu individuální pedagogické praxe vede pedagogický deník, ve kterém chronologicky zaznamenává údaje o vlastních aktivitách s dětmi a jejich hodnocení (plánování, průběh, výsledky pozorování, výsledky vlastní pedagogické činnosti na pedagogické praxi). Úkoly: 1) Sestavte plán své činnosti s dětmi, uvědomte si, čeho chcete dosáhnout. 2) Skupina dětí je na počátku práce s nimi pro Vás neznámá, získejte informace o jednotlivých členech a vyhodnoťte je. 3)Sledujte projevy nepozornosti a nekázně dětí a zjistěte jejich příčiny. 4) Sledujte zvláště nápadné žáky, zjistěte a zaznamenejte proč a v čem se liší od ostatních. Záznamy v deníku můžete vést jako záznamy pedagogických situací, které reflektujete a navrhuje jiná, možná efektivnější řešení a postupy.
- Literatura
- HLAĎO, Petr, Marie HORÁČKOVÁ a Lenka DANIELOVÁ. Pedagogická praxe. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2010, 97 s. ISBN 978-80-7375-468-6. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogická praxe. Brno: MSD s.r.o., 2005, 128 s. Empirické studie, svazek 1. ISBN 80-86633-30-6. info
- JANÍK, Tomáš a Jiří HAVEL. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 2005. info
- Výukové metody
- praktické vedení pedagogických činností ve školní třídě, reflektivní psaní, skupinová diskuse
- Metody hodnocení
- Individuální aktivní činnost studenta na praxi, vedení pedagogického deníku, zápočet
- Informace učitele
- Informace k praxím naleznete zde, stejně tak potvrzení o praxi: https://www.ped.muni.cz/pedagogika/informace-pro-bc/ Zápočet je udělen po odevzdání reflektivního deníku a potvrzení o praxi do odevzdávárny v isu a absolvování skupinové reflexe praxe. Termíny skupinové reflexe najdete v isu, přihlašte se na ně.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/SZ6065