PdF:AJ2104 Praktický jazyk 2B - Informace o předmětu
AJ2104 Praktický jazyk 2B
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Filip Pultar (cvičící)
Mgr. Helena Worthington, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Zuzana Kršková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- AJ2103 Praktický jazyk 2A
AJ2103 Practical language 2A - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- • naučit studenta/ku rozpoznat a jasně a srozumitelně shrnout hlavní myšlenku předloženého psaného či mluveného textu; • rozvinout schopnost studenta/ky formulovat svůj názor a relevantně rozvinout konverzaci na dané téma z kulturní, či sociální oblasti; • procvičit a zlepšit písemný projev, který vykazuje samostatné a analytické myšlení; • zlepšit plynulost mluveného i psaného projevu na zadané téma z kulturní i sociální oblasti; • podpořit dovednost monitorování vlastní řeči s ohledem na minimalizování počtu chyb; • naučit studenta/ku kriticky zhodnotit názory prezentované jinými osobami; • rozvinout u studentů schopnost kritického myšlení a uvědomění si odlišností i podobností mezi různými kulturami tím, že je schopen debatovat o sociálních, politických i kulturních otázkách vztahujících se k danému tématu a obhájit svůj postoj v těchto otázkách
- Výstupy z učení
- Student/ka: • v průběhu semestru vypracuje dva krátké psané texty (argument, formální dopis) • přednese prezentaci odpovídající jednomu z témat pokrytých v hodinách • sestaví portfolio (kompilace materiálů, které student používá ke zdokonalování vlastních jazykových dovedností mimo přímou výuku) • napíše krátkou recenzi filmu, knihy nebo popis společenské události • prokáže vhodnou jazykovou vybavenost v závislosti na specifikách dané sociální a kulturní situace • uvědomuje si provázanost jazyka a kultury • je schopen/schopna kriticky shrnout obsah textu týkajícího se obecných sociálních a kulturních témat z beletrie i literatury faktu, přičemž dokáže vyjádřit vlastní názor, formulovat argument, vyvolat diskusi a spekulovat o případných příčinách, důsledcích a hypotetických situacích
- Osnova
- Topics for course
- Advanced grammar
- Reading comprehension
- Writing proficiency
- Speaking proficiency
- Listening proficiency
- Group facilitation
- Cultural awareness
- Examples of ELT
- Literatura
- povinná literatura
- DELLAR, Hugh a Andrew WALKLEY. Outcomes. Second edition. Andover: National Geographic Learning, 2017, 214 stran. ISBN 9781305651920. info
- Výukové metody
- This class uses a variety of methods including learning centres, group discussions, presentations, projects and Moodlinka work.
- Metody hodnocení
- Students must acquire a minimum of 70 points from quizzes, forums, class participation, group facilitation and the final credit test.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz
Note for students who travel on Erasmus or have a foreign internship, etc.: If you spend a semester abroad, it is theoretically possible to enroll in this course and complete it, provided you meet all course requirements through self-study and, above all, pass the final in-class exam/credit test after you return home. There is no extra work needed. It is recommended that you communicate with the teacher prior to your departure on Erasmus and then stay in touch, informing them upon your return. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/AJ2104