PdF:SZ6041 Seminář k učitelské praxi - Informace o předmětu
SZ6041 Seminář k učitelské praxi
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/1/0. 4x za semestr/90 minut. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Mgr. Marek Matouš Bula (cvičící)
Mgr. Miroslav Jurčík (cvičící)
Mgr. Ondřej Krahulec (cvičící)
Mgr. Hana Prachařová (cvičící)
Mgr. Karla Prátová (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dana Veselá, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ! NOWANY ( SZ6641 Seminar on Teaching Practice , SZ6094 Seminář k učitelské praxi )
!NOWANY(Fy6001,HL6001,HV6001,CH6001,KL6001,OV6001,AJ6001,Bi6001,CJ6001,De6001,FJ6001,Kv6001,MA6001,NJ6001,RJ6001,RV6001,SP6001,TE6001,Vi6001,VV6001,Ze6001). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 90 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Smyslem předmětu je poskytnout studentům prostor pro reflexi zkušeností z Učitelské praxe 1 (podzimní semestr) a Učitelské praxe 2 (jarní semestr) a pomoci jim prohloubit reflektivní a sebereflektivní dovednosti ve vztahu ke své učitelské praxi v rámci hlavního studijního plánu (MAJOR). Způsob vedení semináře je inspirován konceptem tzv. reflektujících týmů, který se vyznačuje spoluprací více odborníků z různých oblastí. Výuku proto zajišťuje oborový didaktik spolu s pedagogem či psychologem. Do výuky jsou zváni také vybraní provázející učitelé.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student dokáže: - otevřeně sdílet zkušenosti z vlastní pedagogické praxe v profesní komunitě; - reflektovat zkušenosti z vlastní pedagogické praxe v profesní komunitě; - cíleně využívat reflexi a sebereflexi jakožto nástroj profesního učení; - lépe uchopovat podstatné aspekty pedagogických situací a otázek, které byly předmětem diskuse v semináři.
- Osnova
- • porozumění rozdílu mezi popisným a reflektivním psaním • skupinová práce s pedagogickým (reflektivním) deníkem • skupinová práce s profesním portfoliem • osvojování reflexe a sebereflexe jakožto nástroje profesního učení
- Výukové metody
- • různé formy skupinové diskuse; • práce s reflektivními deníky a profesním portfoliem.
- Metody hodnocení
- • aktivní účast v semináři (100%); • průběžné plnění úkolů a jejich odevzdání v dohodnutých termínech (reflektivní deník a profesní portfolio).
- Informace učitele
- V případě, že v seminární skupině bude zapsáno méně než 10 studentů, skupina může být spojena s jinou seminární skupinou nebo zcela zrušena. Podrobné informace k předmětům, které se týkají praxe naleznete zde: https://www.ped.muni.cz/pedagogika/praxe/
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 4x za semestr/90 minut.
MAJOR/MINOR PREZENČNÍ. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- SZ6094 Seminář k učitelské praxi
!NOWANY(SZ6641,SZ6041) - SZ6641 Seminar on Teaching Practice
!NOWANY(SZ6041)
- SZ6094 Seminář k učitelské praxi
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/SZ6041