NJ2MP_1JCV Jazyková cvičení a reálie 1

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Richard Rothenhagen (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ2MP_1JCV/01: Út 12:30–14:10 učebna 64
NJ2MP_1JCV/02: St 9:45–11:25 učebna 55
NJ2MP_1JCV/03: St 11:35–13:15 učebna 64
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšíření deklarativních znalostí okolního světa se zřetelem k německy mluvícím zemím (reálie Spolkové republiky Německo, Rakouska a Švýcarska), sociokulturních znalostí, interkulturní kompetence, existenciální kompetence a získání praktických znalostí a rozšíření komunikativní kompetence.
Osnova
  • Obsah předmětu tvoří: - prohlubování znalostí v oblasti dějin i současného dění v německy mluvících zemí, - prohlubování kulturně historického vývoje (výtvarné umění, hudba, zvyky a obyčeje) v návaznosti na aktuální společenský vývoj, - národnostní menšiny, jazyková politika,systém školství (vysokoškolské studium v zahraničí) aj. - projektová práce ve výuce němčiny. V oblasti rozvoje jazykových dovedností jsou procvičovány: poslech s porozuměním - rozvoj schopnosti porozumět přímému nebo zprostředkovanému mluvenému projevu obsahujícímu specifický přízvuk, výrazy rakouské varianty němčiny a hovorové němčiny. čtení s porozuměním: - rozvoj schopnosti porozumění textům psaným hovorovým jazykem a s výrazy rakouské varianty němčiny, - rozvoj schopnosti rozumět textům příruček, informačních brožur, nařízení a textů, k jejichž porozumění je třeba značná míra znalostí okolního světa. ústní projev a ústní interakce: - rozvoj schopnosti shromáždit informace k danému tématu z různých zdrojů, shrnout je a přednést v plénu, - rozvoj schopnosti aktivně se zúčastnit diskuse k různým tématům. písemný projev: - rozvoj schopnosti kriticky se písemně vyjádřit k určitým tématům, událostem problémům, - rozvoj schopnosti shrnout ve zprávě nebo eseji názory druhých, posoudit informace. Z hlediska rozvoje a reflexe strategie učení je důraz kladen zejména na: - rozvoj autonomního učení, - rozvoj schopnosti rešerše a samostatného vyhledávání informací z nejrůznějších pramenů. Předmět je ukončen písemným testem (prověření zeměvědných znalostí a esej).
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.