PdF:AJ3DC_DIDA Didaktika - Informace o předmětu
AJ3DC_DIDA Didaktika
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/0/12. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro střední školy (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk a literatura pro střední školy)
- Cíle předmětu
- The main objectives of the course are the following: to consolidate theoretical knowledge of didactics;
to ba able to understand and explain the basic principles and problems of teaching English as a foreign language;
to be able to apply theretical knowledge to practice - Osnova
- 1. Maturita - oral exam 2. European Language portfolio 3. Teaching pronunciation on secondary level 4. Songs and music in a communicative classroom 5. Video in the communicative classroom 6. CALL 7. Teaching materials including alternative aids 8. Social interaction 9. Language learning and language acquisition 10. Error correction 11. Testing and evaluation 12. Teaching grammar 13. Classroom management, designing timetable and syllabus
- Literatura
- SCHRATZ, Michael a Herbert PUCHTA. Teaching teenagers : model activity sequences for humanistic language learning. 1st ed. Harlow: Longman Group UK, 1993, 135 s. ISBN 0582037638. info
- PALIM, John, Phyllis VANNUFFEL a Paul POWER. Tombola :communication activities for teenagers. Illustrated by Tony Richardson - Nigel Tyson - John Crawford Fraser. Walton-on-Thames: Nelson, 1992, 96 s. ISBN 0-17-555967-8. info
- Metody hodnocení
- workshop, seminar attendance, contribution into an electronic forum
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/AJ3DC_DIDA