NJ3DC_1DID Didaktika pro střední školy

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/0/7. konzultace. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ3DC_1DID/OS01: So 1. 10. 8:40–9:20 učebna 63, So 15. 10. 8:40–9:20 učebna 63, So 5. 11. 8:40–9:20 učebna 63, So 19. 11. 8:40–9:20 učebna 63, So 3. 12. 8:40–9:20 učebna 63, So 17. 12. 8:40–9:20 učebna 63, V. Janíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Das Hauptziel des Kurses ist die Entwicklung der methodisch-didaktischen Kompetenz für den Deutschunterricht auf der Sekundarstufe II.
Osnova
  • Tendenzen im modernen Fremdsprachenunterricht; Der Gemeinsame Europäische Referenzrahmen für Sprachen; Das Europäische Sprachenportfolio; Selbstevaluation; Qualitätssicherung; Kreatives Schreiben; Wortschatzarbeit.
Literatura
  • European language portfolio : for learners aged 15 to 19 in the Czech Republic (Souběž.) : Evropské jazykové portfolio : [pro studenty ve věku 15-19 let v České republice]. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Aktuelle Trends in der Ausbildung der Fremdsprachenlehrer und -lehrerinnen. In Lehrer/-innenbildung in Europa. 1. vyd. Wien: LIT Verlag, 2008, s. 119-125. ISBN 978-3-8258-1274-4. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache. Anmerkungen zu aktuellen Themen mit Aufgaben zum Selbststudium. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 86 s. x1. ISBN 80-210-3782-2. info
  • MARTENS, Lieselotte. Kreatives Schreiben im Bereich "Deutsch als Fremdsprache"??? In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, s. 32-40. ISBN 80-210-3517-X. info
  • JANÍKOVÁ, Věra, RNDR.BOHUSLAVOVÁ LIBUŠE,M.A., PAEDDR.LIPTÁKOVÁ ZUZANA,PHD., MGR. ŠPRUNGLOVÁ VĚRA a MGR.TÁBORSKÁ JANA. Evropské jazykové portfolio. 1. vyd. Praha: Scientia,spol.s r.o. Praha, 2002, 40 s. ISBN 80-7183-259-6. info
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
  • LITTLE, D. G. a Radka PERCLOVÁ. Evropské jazykové portfolio : příručka pro učitele a školitele. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, 2001, 93 s. info
  • POMMERIN-GÖTZE, Gabriele. Tanzen die Wörter in meinem Kopf : kreatives Schreiben für den DaF-Unterricht. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1996, 75 s. ISBN 319001602X. info
  • POMMERIN, Gabriele. Tanzen die Wörter in meinem Kopf : kreatives Schreiben für den DaF-Unterricht. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1996, 75 s. + 7. ISBN 3-19-001602-X. info
  • MÜLLER, Bernd-Dietrich. Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung. Berlin: Langenscheidt, 1994, 119 s. ISBN 3468496729. info
  • BRENNER, Gerd. Kreatives Schreiben :ein Leitfaden für die Praxis. 1. Aufl. Frankfurt am Main: Scriptor, 1990, 192 s. ISBN 3-589-20998-4. info
Výukové metody
Konsultationen
Metody hodnocení
Testat (zapocet): Seminararbeit: Themenbereiche: kreative Arbeit mit Wortschatz, Implementierung des ESP, Entwicklung der kommunikativen Kompetetenz, Testen und Prüfen, neues Abitur, aktivierende Ansätze im FSU etc.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022.