DI3DC_DANA Andragogika

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
6. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 3. 11. 10:15–12:50 učebna 20, So 8. 12. 7:30–10:15 učebna 30
Předpoklady
Znalost základních pojmů z obecné pedagogiky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Hlavní cíle kurzu jsou: - pochopení významu Andragogiky pro učitele střední odborné školy nebo učiliště - získání přehledu v didaktických teoriích pro oblast dospělých. - zvládnout po teoretické stránce hlavní andragogické formy a metody - ujasnit si podmínky pro tvořivost dospělých edukantů - pochopit klady a zápory denního, distančního a kombinovaného studia pro edukanta - seznámit se se základy realizace rekvalifikací - poznat nové možnosti andragogiky (superlearning aj.) - získat informace o možnostech vzdělávání dospělých edukantů v ČR.
Osnova
  • 1. Andragogika, její význam a poslání 2. Didaktické teorie pro oblast dospělých 3. Formy a metody v andragogice 4. Tvořivost dospělých 5. Autodidakce 6. Denní, distanční a kombinované studium 7. Rekvalifikace 8. Nové možnosti andragogiky (superlearning aj.) 9. Možnosti vzdělávání dospělých v ČR
Literatura
    povinná literatura
  • BENEŠ, Milan. Andragogika. 1. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2003, 216 s. ISBN 80-86432-23-8. info
    doporučená literatura
  • OURODA, Karel. Vybrané přístroje didaktické techniky. 1. vyd. Brno, VUT: CERM, 2002, 101 s. ISBN 80-214-2357-9. info
  • MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. Vyd. 2. přeprac. Praha: ASPI, 2004, 146 s. ISBN 8073570459. info
  • ŘEHOŘKOVÁ, Marie. Pedagogika dospělých. 1. vyd. Brno: Univerzita J.E. Purkyně, 1983, 89 s. info
  • KOHOUTEK, Rudolf a Karel OURODA. Psychologie osobnostních typů učitele. Brno: CERM akademické nakladatelství, 2000, 19 s. ISBN 8072041762. info
  • PERHÁCS, J. .Teória školskej výchovy a vzdelávania dospelých. Bratislava : Univerzita Komenského.1992.
  • Susan Kay Isenberg. Applying Andragogical Principles to Internet Learning. 2007.
  • JESENSKÝ, Ján. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2000, 354 s. ISBN 8071848239. info
    neurčeno
  • KOHOUTEK, Rudolf a Karel OURODA. Jak studovat. Brno: CERM akademické nakladatelství, 2000, 20 s. ISBN 8072041517. info
  • PRŮCHA, Jan. Czech-English dictionary - pedagogy, education, andragogy. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 169 s. ISBN 9788073152178. info
  • POSPÍŠIL, Oldřich. Pedagogika dospělých :andragogika : (studijní text). Praha: Univerzita Karlova, 2001, 218 s. ISBN 80-7290-064-1. info
Výukové metody
1. Přednáška 2. Konzultace 3. Vizualizace
Metody hodnocení
Seminární práce na zadané téma. Zápočet.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/DI3DC_DANA