PdF:UPVK_0024 Úvod do oborových didaktik - Informace o předmětu
UPVK_0024 Úvod do oborových didaktik
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/0/.8. 10 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
PaedDr. Milan Kubiatko, PhD. (pomocník)
Mgr. Ivana Medková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 20. 9. 17:35–19:15 učebna 35, So 8. 11. 7:30–10:05 učebna 35, So 22. 11. 9:20–11:00 učebna 35, So 6. 12. 12:05–14:40 učebna 3
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cíle předmětu jsou následující: - pochopit zařazení oborových didaktik do systému edukačních věd. - seznámit se s informační a institucionální bází ooborových didaktik. - pochopit struktury různých oborových didaktik (inženýrská pedagogika a jiné oborové didaktiky). - poznání specifických metodologických a teoretických prvků oborových didaktik. - osvojení si systému didaktiky odborných předmětů. - získání přehledu v edukačních technologiích. - vymezení struktury celoživotního vzdělávání a jeho perspektiv.
- Osnova
- 1. Úvo do oborových didaktik, edukační vědy, základní pojmy. 2. Struktura didaktiky odborných předmětů. 3. Vzdělávání a řízení. 4. Vzdělávání, výcvik a jeho organizace. 5. Cíle a jejich taxonomie 6. Alternativní možnosti vzdělávání se edukátorů a edukantů 7. Transfer výcviku a jeho vliv na rozvoj. 8. Organizování vzdělávacího programu. 9. Metody vzdělávání. 10.Kalkulace vzdělávací (výcvikové) činnosti. 11.Rozvoj managementu ve vzdělávání. 12.Prognózy a trendy vývoje celoživotního vzdělávání.
- Literatura
- Ouroda, K. aj, Podpora rozvoje oborových a předmětových didasktik v odborném vzdělávání. Praha: NÚOV, 2008, 55s. ISBN 978-80-87063-05-7.
- Ouroda, S. Oborová didaktika. Brno: MZLU. 2000.
- BELCOURT, Monica a Phillip Charles WRIGHT. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Vyd. 1. Praha: Grada, 1998, 243 s. ISBN 8071694592. info
- MELEZINEK, Adolf. Inženýrská pedagogika. Translated by Božena Coufalová - Dana Dobrovská, Illustrated by Jiří [pedagog]. Vyd. 2. přeprac. Praha: Vydavatelství ČVUT, 1994, 179 s. ISBN 80-01-01214-X. info
- ASZTALOS, Ondřej. Oborová didaktika ekonomických předmětů. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1992, 140 s. ISBN 8070790636. info
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, samostatná práce studentů.
- Metody hodnocení
- Zápočet.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/UPVK_0024