DI3DC_DSPD Speciální pedagogika pro dopravní výchovu

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
8 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
M. Zahradníková (přednášející), doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (zástupce)
P. Konvalinka (přednášející), doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (zástupce)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poukázat na specifika dopravní výchovy a dopravních dovedností u lidí se senzorickým, motorickým nebo psychickým postižením
Osnova
  • Specifikum dopravní výchovy a výcviku lidí se senzorickým postižením Specifikum dopravní výchovy a výcviku lidí s motorickým postižením Specifikum dopravní výchovy a výcviku lidí s psychickým postižením
Literatura
  • VÍTKOVÁ, Marie a Miroslava BARTOŇOVÁ. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. 1. vyd. Brno: Paido Brno, 2007, 159 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-140-9. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, 463 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Otázky speciálně pedagogického poradenství. 2. vyd. Brno: MSD, spol. s.r.o., 2004, 261 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-86633-23-3. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Edukace žáků s těžkým postižením a svíce vadami. In Integrativní školní (speciální) pedagogika. 1. vyd. Brno: MSD, spol. s. r. o., Skorkovského 70a, Brno, 2003, s. 152 - 174. ISBN 80-214-2359-5. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2001, 34 l. info
  • Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Edited by Marie Vítková. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2001, 23, [17] info
  • VÍTKOVÁ, Marie a Jiřina KLENKOVÁ. Základy komunikace s těžce tělesně postiženými a těžce mentálně postiženými dětmi. Aspekty bazálně dialogického principuvýchovy. In Logopedie I. Brno: Paido, edice pedagogické lite ratury, 1997, s. 63-79. 57. ISBN 80-85931-41-9. info
  • PIPEKOVÁ, Jarmila a Marie VÍTKOVÁ. Sociálně pedagogické aspekty ve speciální pedagogice : sborník k projektu EXTRA 1995 "Sociální pedagogika a její funkce v integraci postižených". Brno: Paido, 1996, 136 s. ISBN 8085931273. info
Výukové metody
přednášky
Metody hodnocení
písemný test
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017, podzim 2018.