UPVK_0004 Informační a komunikační technologie 1

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 1. 10. 13:55–16:30 učebna 1, So 26. 11. 10:15–12:50 učebna 1, So 3. 12. 13:55–16:30 učebna 30, So 10. 12. 13:55–16:30 učebna 1
Předpoklady
Základy práce s počítačem
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 15 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student rozumí, vhodně a správně používá základní pojmy informačních a komunikačních technologií
Osnova
  • Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
  • Informační systém MU
  • Základní pojmy informačních a komunikačních technologií, architektura počítače (von Neumannova) a princip jeho činnosti, číselné soustavy, princip činnosti některých periferií počítače a úvod do sítí
  • Práce s operační systémem MS Windows
  • Vyhledávací techniky na Gogole.com
  • Nástroje Google.com pro zpracování dat
  • MS Word
  • MS Excel
  • MS PowerPoint
  • Dynamické modelování
  • Úvod do tvorby webových prezentací pomocí (X)HTML a CSS
  • Úvod do typografie pro psaní VŠ prací
Literatura
  • Viz informace učitele
  • FRANCŮ, Marie. Jak zvládnout testy ECDL. 3. aktual. a rozšíř. vyd. Brno: Computer Press, 2009, 176 s. ISBN 9788025126530. info
  • HRBÁČEK, Jiří. Základy práce s PC : Windows 95, Windows 98 a Windows ME. Vyd. 1. Brno: MSD, 2002, 117 s. ISBN 8023884905. info
  • SLAVÍK, Jan a Jaroslav NOVÁK. Počítač jako pomocník učitele :efektivní práce s informacemi ve škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 119 s. ISBN 80-7178-149-5. info
Výukové metody
Výklad, rozhovor, řešení problémů, brainstorming, samostatná domácí práce.
Metody hodnocení
Absolvování závěrečného písemného testu s úspěšností minimálně 70%
Ústní kolokvium podle osnovy předmětu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017, podzim 2018.