PdF:IGEp01 Integrovaný přírodovědný a spo - Informace o předmětu
IGEp01 Integrovaný přírodovědný a společenskovědní základ 3 - se zaměřením na krajinu
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Monika Bortlíková (cvičící)
Mgr. Tereza Češková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IGEp01/01: Út 9:00–10:50 učebna 2, T. Češková, I. Frýzová, M. Jireček, T. Miléř
IGEp01/02: Út 11:00–12:50 učebna 2, T. Češková, I. Frýzová, M. Jireček, T. Miléř
IGEp01/03: Út 14:00–15:50 učebna 2, T. Češková, I. Frýzová, M. Jireček, T. Miléř
IGEp01/04: Út 16:00–17:50 učebna 53, T. Češková, I. Frýzová, M. Jireček, T. Miléř - Předpoklady
- IFCp01 Integrovaný přírodovědný a společenskovědní základ 1 – se zaměřením na neživou přírodu && IBIp01 Integrovaný vědní základ 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Jedná se o propedeutický předmět, který má sjednotit úroveň znalostí studentů z oblasti přírodovědných a společenskovědních oborů, představit studentům mezioborový pohled na témata o krajině, jejím ovlivnění a vnímání člověkem.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- vyjmenovat typy a struktury krajiny a určit typy krajiny podle fotografií;
- pracovat s různými typy zobrazení krajiny;
- porozumět základním projevům života v souvislosti s vývojem člověka v přírodě a společnosti a vysvětlit jak základní podmínky života na Zemi ovlivnily vývoj člověka a společnosti;
- použít informace o základních taxonomických jednotkách z biologie k popisu živých organismů z hlediska biologického i uživatelského v rozsahu daném studijními texty;
- vyjmenovat globální problémy spojené s udržitelným životem;
- zodpovědně jednat v zájmu občanské angažovanosti a s využitím územního plánu obce;
- vysvětlit žákům odborně správně a přiměřeně věku vybrané pojmy a přírodní i společenské změny způsobené přítomností člověka v krajině, popsat jeho pozitivní i negativní vlivy.
Součástí ukončení předmětu je sběr materiálů do vlastního regionálního portfolia. - Osnova
- Krajina a vnímání krajiny člověkem
- Panoramatický náčrt
- Zobrazování krajiny
- Vývoj lidského druhu
- Člověk v krajině v době kamenné
- Využívání přírodnin člověkem
- Odpady a jejich využití
- Energie, zdroje energie
- Udržitelný život
- Občanská angažovanost a územní plánování
- Literatura
- doporučená literatura
- KOLEJKA, Jaromír. Nauka o krajině pro studující geografie magisterských učitelských oborů. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 129 s. ISBN 978-80-210-6659-5. info
- NOVÁČEK, Pavel. Udržitelný rozvoj. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 430 s. ISBN 9788024427959. info
- ROSYPAL, Stanislav. Nový přehled biologie. 1. vydání. Praha: Scientia, 2003, xxii, 797. ISBN 9788086960234. info
- TOMAN, Jan. Naší přírodou krok za krokem : rostliny. Illustrated by Květoslav Hísek. 2., přeprac. vyd., v Albatr. Praha: Albatros, 1994, 191 s. ISBN 8000001020. info
- Výukové metody
- teoretická příprava, praktická cvičení, sběr materiálů pro regionální portfolio, domácí příprava a studium
- Metody hodnocení
- seminární práce, písemný test
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/IGEp01