AJ1105 Praktický jazyk 3A - úroveň C1

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. kombinované studium: výuka v blocích. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (pomocník)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ1105/01: Pá 27. 9. 9:00–11:50 učebna 58, Pá 11. 10. 9:00–11:50 učebna 58, Pá 25. 10. 9:00–11:50 učebna 58, Pá 15. 11. 9:00–11:50 učebna 58, Pá 29. 11. 9:00–11:50 učebna 58, Pá 13. 12. 9:00–11:50 učebna 58, J. Chocholatá
AJ1105/02: Út 15:00–17:50 učebna 55, J. Chocholatá
Předpoklady
( AJ1102 Praktický jazyk 1B && AJ1204 Gramatika B && AJ1202 Fonetika a fonologie B && AJ1104 Praktický jazyk 2B )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
• maximalizovat používání angličtiny v různorodých aktivitách zaměřených na rozvoj všech řečových dovedností, • poskytnout studentům prostor pro práci s akademickým textem z oblasti edukace, • poskytnout studentům možnost aktivně využít nově nabyté znalosti z oblasti edukace a výuky cizího jazyka, a to písemnou i ústní formou (akademické psaní, prezentace), • pokračovat ve vytváření učitelského portfolia, rozvíjet schopnost obsah portfolia prezentovat a analyzovat, • rozvíjet schopnost sebehodnocení a poskytování zpětné vazby spolužákům.
Výstupy z učení
• bude schopen/schopna se plynule vyjádřit k diskutovaným tématům, • bude schopen/schopna v písemné i ústní formě demonstrovat nově nabyté znalosti včetně terminologie související s edukační realitou, • bude schopen/schopna prokázat porozumění základním principům výuky cizího jazyka a plynule o nich hovořit, • bude schopen/schopna sdílet zkušenost z výukové praxe s ostatními studenty a analyzovat výukové situace za použití vhodné terminologie, • bude schopen/schopna reflektovat vlastní učení se cizímu jazyku.
Osnova
  • 1. Vytvoření učící se komunity studentů. Práce s akademickým textem.
  • 2. Lingvistické kompetence a jejich role v komunikaci. Kolokace a idiomatické výrazy.
  • 3. Výuka slovní zásoby – výběr a způsoby prezentace. Prostředky koheze v akademickém textu.
  • 4. Procvičování a recyklace slovní zásoby. Členy a determinanty.
  • 5. Výuka výslovnosti – způsoby výuky. Množné číslo u slov přejatých, jejich výslovnost.
  • 6. Procvičování výslovnosti – problematické oblasti pro českého žáka. Podstatná jména složená.
  • 7. Výuka gramatických struktur. Interpunkce, zejména pravidla psaní čárek.
  • 8. Od přesnosti k plynulosti – procvičování gramatických struktur. Nepřímá řeč, nepřímá otázka.
  • 9. Výuka pragmatické kompetence (funkční jazyk). Způsobová slovesa.
  • 10. Analýza chyb. Inverze.
  • 11. Poskytování konstruktivní zpětné vazby. Gerundium a infinitiv.
  • 12. Diskuze nad učitelskými portfolii.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University, 2010, 168 s. ISBN 9780194594585. info
    doporučená literatura
  • Oxford advanced learner's dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2000, 1 CD-ROM. ISBN 0194367959. info
  • Oxford collocations dictionary : for students of English. Edited by Colin McIntosh - Ben Francis - Richard Poole. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2009, xii, 963. ISBN 9780194325387. info
  • UR, P. A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. info
Výukové metody
V rámci předmětu Praktický jazyk 3A – C1 mají studenti příležitost dále rozvíjet řečové dovednosti (mluvení, poslech, čtení a psaní) v ryze interaktivním formátu jako jsou skupinové diskuze, jazyková cvičení, písemné seminární práce, výuková videa a prezentace. Kurz také studentům umožňuje vyzkoušet si různé techniky a metody učení se cizímu jazyku. Práce je organizována v centrech aktivit facilitovaných jak učitelem, tak studenty.
Metody hodnocení
Průběžné hodnocení zahrnuje aktivní práci v centrech aktivit, pravidelné přispívání do diskusních fór či práci s materiály dostupnými online. Kurz je zakončen ústní zkouškou, při které se očekává schopnost pokročilé analýzy učitelského portfolia.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1610
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.