SP2083 Pedagogická praxe – Specifické poruchy učení

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
20 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Markéta Olbertová (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Předpoklady
SP2003 Obor: Specifické poruchy učení
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Studenti budou seznámeni s chodem základní školy, s osobnostními specifiky žáka se specifickou poruchou učení. SBude pracovat pod dohledem odborného pedagoga,zaměří se na metody a strategie a intervence s žáky se specifickými poruchami učení.
Výstupy z učení
Po ukončení kurzu si student osvojí dovednosti a znalosti práce asistenta pedagoga u žáků se specifickými poruchami učení.
Osnova
  • Odborná praxe souvislá je zaměřena na asistentské práce na základní škole s integrovaným žákem s SPU, ve třídě pro žáky se specifickými poruchami učení pod supervizí určeného pedagogického pracovníka.
Literatura
  • BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi : teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 9788021054974. info
  • FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
Výukové metody
Odborná praxe souvislá
Metody hodnocení
odborná praxe souvislá, započet
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2022.