PdF:SZc038 Didaktika českého jazyka 2 - Informace o předmětu
SZc038 Didaktika českého jazyka 2
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/0/1.2. 12 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Adam Veřmiřovský, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Adam Veřmiřovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZc038/01: Pá 17. 9. 17:00–19:50 učebna 52, Pá 15. 10. 10:00–12:50 učebna 52, Pá 5. 11. 8:00–10:50 laboratoř 84, Pá 3. 12. 15:00–17:50 kancelář vyučujícího, A. Veřmiřovský
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Absolventi předmětu budou mít pestřejší výběr možností, jak uchopit výuku českého jazyka didakticky pokud možno moderně a účelně.
- Výstupy z učení
- Studentstvo bude po absolvování předmětu s to:
- vymezit cíl výuky;
- s ohledem na cíl výuky najít a aplikovat moderní výukové metody;
- vzít v potaz individuálnost žákyň a žáků (studentek a studentů);
- s ohledem na předchozí body nastavit adekvátní hodnocení;
- dohled(áv)at si v současné literatuře další materiály pro inspiraci. - Osnova
- 1. Cíl výuky českého jazyka. 2. Metody výuky českého jazyka. 3. Individuálizace výuky českého jazyka. 4. Hodnocení žactva/studentstva v hodinách českého jazyka. 5. Diskuse.
- Literatura
- Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Příručka VIII, Dílna psaní : od sebevyjádření k písemné argumentaci / Jeannie L. Steelová ... [et al.] Praha : Kritické myšlení, c2007
- ČAPEK, Robert. Líný učitel : jak učit dobře a efektivně. 1. vydání. Praha: Raabe, 2017, 140 stran. ISBN 9788074963445. info
- ČAPEK, Robert. Líný učitel : cesta pedagogického hrdiny. 1. vydání. Praha: Raabe, 2018, 175 stran. ISBN 9788074963872. info
- ČAPEK, Robert. Moderní didaktika : lexikon výukových a hodnoticích metod. Vydání 1. Praha: Grada, 2015, 604 stran. ISBN 9788024734507. URL info
- JANÍK, Tomáš. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 120 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-186-7. info
- STUCHLÍKOVÁ, Iva; Tomáš JANÍK; Zdeněk BENEŠ; Martin BÍLEK; Karla BRÜCKNEROVÁ; Miroslava ČERNOCHOVÁ; Věra ČÍŽKOVÁ; Hana ČTRNÁCTOVÁ; Leoš DVOŘÁK; Kateřina DYTRTOVÁ; Blažena GRACOVÁ; Ondřej HNÍK; Martina KEKULE; Klára KOSTKOVÁ; Milan KUBIATKO; Michal NEDĚLKA; Jarmila NOVOTNÁ; Miroslav PAPÁČEK; Jan PETR; Michaela PÍŠOVÁ; Dana ŘEZNÍČKOVÁ; Jan SLAVÍK; Antonín STANĚK; Martina ŠMEJKALOVÁ; Marie TICHÁ; Josef VALENTA; Jiří VANÍČEK; Naďa VONDROVÁ; Radka ZÁVODSKÁ; Vojtěch ŽÁK a Věra ČÍŽKOVÁ. Oborové didaktiky : vývoj – stav – perspektivy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 465 s. ISBN 978-80-210-7769-0. info
- Výukové metody
- Konzultace, příp. zážitkové metoda (dle počtu studentů).
- Metody hodnocení
- Podmínkou absolvování zkoušky je samostatná ukázka (zážiková metoda) či písemná příprava vlastní výuky, která je v souladu s vyučovanými postupy. Přesnější instrukce osobně.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/SZc038