PdF:FC0800 Digitální technologie - Informace o předmětu
FC0800 Digitální technologie
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/1. 4 hodiny. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC0800/Kombi01: So 19. 10. 14:00–17:50 laboratoř 84, J. Válek
FC0800/Prez01: Čt 8:00–8:50 laboratoř 84, J. Válek - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 32 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 4/32, pouze zareg.: 0/32, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/32 - Mateřské obory/plány
- předmět má 19 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Vzdělávacími cíli předmětu jsou základní vědomosti o digitálních technologiích a multimediálních studijních oporách zařaditelných do výuky, dále pak základní dovednosti aplikace digitální technologií ve výuce a tvorba multimediálních studijních opor.
Vědomosti: digitální imigranti a nativci; sociální sítě; interaktivní tabule; data mining
Dovednosti: vytvářet multimediální studijní opory; vhodně zvolit digitální techniku pro daný předmět; orientovat se v nabídce on-line aplikací zařaditelných do vzdělávacího procesu
Postoje: osvojit si hodnoty objektivity a významu pedagogické práce
Výstupy: Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- určit vhodnost a způsob nasazení technologií do výuky
- vytvořit studijní opory s použitím vlastní techniky a běžně dostupných programů
- aplikovat získané vědomosti ve výuce - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- určit vhodnost a způsob nasazení multimediálních studijních opor do výuky
- vytvořit multimediální opory s použitím vlastní techniky a běžně dostupných programů
- aplikovat získané vědomosti ve výuce - Osnova
- Sylabus přednášek (po týdnech či blocích):
- Digitální imigranti a nativci
- Sociální sítě ve výuce
- Interaktivní tabule
- Smartphony a tablety ve výuce
- Výukové aplikace pro Android, WP, a iOS
- Výuka pomocí smatphone a tabletů pro tělesně a mentálně znevýhodněné
- Družicové systémy navigace
- 3D tisk
- Datová analytika (Data mining)
- Robotika & umělá inteligence
- Wearables & internet věcí
- Personalizace obsahu na webu a při vyhledávání
- Literatura
- povinná literatura
- CHRÁSKA Miroslav. ROZVOJ DIGITÁLNÍ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ A MOŽNÁ RIZIKA DIGITÁLNÍ DEMENCE (https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2015/01/06.pdf)
- doporučená literatura
- STOJAN, Mojmír. Cvičení z didaktické technologie pro 1. st. ZŠ. Interní vydání pro KDT. Brno: Pedagogická fakulta MU, 1996, 64 s. info
- neurčeno
- KONUPČÍK, Pavel. Didaktické technologie pro pedagogické pracovníky. Brno: Nakladatelství CERM, Brno, 2002, 101 s. info
- Výukové metody
- Výklad, přednáška, rozhovor, diskuse, teoretická výuka kombinovaná s praktickými příklady, práce v laboratoři.
- Metody hodnocení
- Prezenční studium:
Seminář/cvičení je hodnocen z průběžných úkolů. Termín odevzdání úkolů je vždy neděle posledního výukového týdne v semestru.
V semináři/cvičení jsou povoleny 2 absence.
Student vytvoří prezentaci na 10 minut (cca 8 slidů) odprezentuje ji před ostatními studenty a současně ji odevzdá do Odevzdávárny IS MU. K tomu přiloží soubor s podklady a základními informacemi, které použil při prezentování jako vodítko (soubor nemusí být strukturován)
Kolokvium: Student vede diskusi s ostatními studenty na zvolené téma prezentace, prokazuje orientaci v problému.
Kombinované studium:
Studenti odevzdávají průběžné úkoly. Termín odevzdání úkolů je vždy neděle posledního výukového týdne v semestru.
Student vytvoří semestrální práci v rozsahu právě 10 stran včetně obrázků a všech vložených dat. Danému problému se věnuje z hlediska technického, jaké má výhody a nevýhody, co to přináší do života člověka. Jaké jsou nástrahy používání vybrané techniky. Také se věnuje didaktické aplikaci na vybraného tématu některé hodiny kterou si zvolí sám.
Výuka může probíhat bezkontaktně
Kolokvium: Student vede diskusi s ostatními studenty na zvolené téma prezentace, prokazuje orientaci v problému.
CŽV studium:
Studenti odevzdávají průběžné úkoly. Termín odevzdání úkolů je vždy neděle posledního výukového týdne v semestru.
Student vytvoří semestrální práci v rozsahu právě 10 stran včetně obrázků a všech vložených dat. Danému problému se věnuje z hlediska technického, jaké má výhody a nevýhody, co to přináší do života člověka. Jaké jsou nástrahy používání vybrané techniky. Také se věnuje didaktické aplikaci na vybraného tématu některé hodiny kterou si zvolí sám.
Výuka může probíhat bezkontaktně
Kolokvium: Student vede diskusi s ostatními studenty na zvolené téma prezentace, prokazuje orientaci v problému. - Informace učitele
- http://upv.ped.muni.cz/
Další návrhy na témata prezentací:
Špiclování
Bitcoin a jiné virtuální měny
Jednoduchost
Datová analytika (Data mining)
Drony
3D tisk
Robotika & umělá inteligence
E-learning
M-learning a MOOC (Massive Open Online Course)
Wearables & internet věcí
Nová internetová bublina
Personalizace obsahu na webu a při vyhledávání
Konference zaměřené na digitální technologie ve světě, co na nich lze očekávat za produkty
3D realita a mobilní zařízení (VR, AR)
Mobilní platby (podmínky, klady, zápory)
Využívání mobilních digitálních technologií - Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FC0800