PdF:FC6007 Strategický marketing a manage - Informace o předmětu
FC6007 Strategický marketing a management
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
Lucie Alexová (pomocník)
Mgr. Bc. Dagmar Husárová (pomocník)
Mgr. et Mgr. Bc. Pavla Wernerová (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS) (4)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Studium tohoto předmětu umožní posluchačům seznámit se s významem, metodami a nástroji strategického řízení a strategického marketingového řízení. Předmět rozšiřuje znalosti získané v bakalářském stupni studia v rámci předmětu Základy managementu a marketingu. Pozornost je zaměřena zejména na strategické analýzy, formulování strategií a sestavení marketingových plánů, s cílem posílit schopnost studentů definovat obsah a význam strategického řízení a strategického marketingu, orientovat se ve vzájemných souvislostech mezi těmito oblastmi, charakterizovat význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení konkurenceschopnosti, charakterizovat podstatu metod a nástroje strategického managementu a marketingu a aplikovat teoretické poznatky v manažerské praxi.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen definovat obsah a význam strategického řízení a strategického marketingu, orientovat se ve vzájemných souvislostech mezi těmito oblastmi a charakterizovat význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení konkurenceschopnosti. Student bude schopen aplikovat teoretické poznatky v manažerské praxi.
- Osnova
- 1) Management jako proces řízení
- 2) Rozhodování a rozhodovací proces
- 3) Strategická analýza
- 4) Analýza interního prostředí
- 5) Analýza externího prostředí
- 6) Strategie a konkurenční výhoda
- 7) Strategické řízení marketingu
- 8) Marketingový výzkum
- 9) Výrobková politika (product)
- 10) Cenová politika (price)
- 11) Distribuční politika (place)
- 12) Komunikační politika (promotion)
- Literatura
- VEBER, Jaromír. Management :základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 700 s. ISBN 80-7261-029-5. info
- MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku : konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 8024712776. URL info
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Translated by Hana Machková. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133. info
- DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2001, xiv, 256. ISBN 8071796034. info
- Výukové metody
- Předmět probíhá formou přednášek, diskusí, řešení tematicky zaměřených příkladů a samostatně zpracovávané seminární práce z oblasti managementu nebo marketingu.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zkouškou, jejíž součástí je zpracování a úspěšné obhájení semestrálního projektu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FC6007