ISKM62 Webová analytika

Filozofická fakulta
jaro 2021
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Ing. Pavel Šabatka (přednášející)
Mgr. Bc. Adam Šilhan (přednášející)
Mgr. Tomáš Marek (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví - Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví - Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 10:00–11:40 B2.33
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 65/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 40/40
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Po ukončení předmětu je student schopen:
- Vyznat se v základních pojmech a zkratkách oboru webové analytiky.
- Implementovat a konfigurovat měření webu pomocí služby Google Analytics a Google Tag Manager.
- Vyhodnocovat úspěšnost jednotlivých kanálů digitálního marketingu.
- Pochopit chování návštěvníků webu.
- Ovládat Google Analytics na úrovni oficiální certifikace GAIQ.
Osnova
  • 1. O předmětu, úvod, definice webové analytiky.
  • 2. Pohled na webovou analytiku očima majitele / CEO - metriky, které a proč chci sledovat.
  • 3. Google Analytics - metriky, fungování.
  • 4. Pohled na webovou analytiku očima marketéra - metriky, které a proč chci sledovat.
  • 5. Pohled na webovou analytiku očima marketéra - rozšíření.
  • 6. Pohled na webovou analytiku očima designéra - metriky, které a proč chci sledovat.
  • 7. Analýza Google Analytics.
  • 8. Google Tag Manager - základy a nastavení I.
  • 9. Google Tag Manager - základy a nastavení II.
  • 10. Google Tag Manager - základy a nastavení III.
  • 11. A/B testování, design experimentů, Google Optimize.
  • 12. Reporting.
  • 13. Pohled do hloubky, či nad rámec webové analytiky - bude upřesněno podle potřeb.
  • 14. Pohled do hloubky, či nad rámec webové analytiky - bude upřesněno podle potřeb.
Literatura
    povinná literatura
  • KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 456 s. ISBN 9788025129647. info
    doporučená literatura
  • Analytics Academy (e-learning): https://analyticsacademy.withgoogle.com/explorer
  • Centrum nápovědy služby Google Analytics: https://support.google.com/analytics/?hl=cs#topic=3544906
  • Google Analytics Blog: http://analytics.blogspot.cz/
Výukové metody
Výuka každý týden. V rámci každé hodiny bude snaha jak o teoretické probrání látky, tak vlastní vyzkoušení primárně v rámci nástroje Google Analytics anavazujícího Google ekosystému (Google Tag Manager, Google Optimize, případně Google Data Studio). Na konci každé hodiny bude zadané navazující samostudium s úkoly do dalšího týdne.
Metody hodnocení
Pro udělení zápočtu je zapotřebí získat certifikaci GAIQ (Google Analytics Individual Qualification) a vypracovat v rámci přípravy zadané úkoly.
Informace učitele
Předmět mohou absolvovat i studenti kombinovaného studia.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2021/ISKM62