FF:PSB_333 Scénotest - Informace o předmětu
PSB_333 Scénotest
Filozofická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová - Rozvrh
- každé sudé pondělí 15:50–18:15 VUT
- Předpoklady
- PSA_0SZ Souborná zkouška
Ukončený první cyklus studia jednooborové psychologie. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, M-PS) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět Scénotest je úvodním, seminárně profilovaným kurzem zaměřeným na mimetickou projektivní techniku Scénotest švýcarské autorky Gerdhild von Staabs. Nabízí teoretický i praktický úvod do problematiky projektivních technik využívajících hru a manipulaci s diagnostickým materiálem symbolického charakteru. Zaměřuje se na systematické začlenění Scénotestu mezi projektivní techniky, na historii této metody i metod příbuzných, na úvod do formální i obsahové analýzy a na osvojení základních praktických dovedností s touto metodou. Předmět je zakončen kolokviem, které lze získat za původní práci na zadané téma, za získání a práci s dobrovolníkem z řad veřejnosti v rámci výuky, případně za nalezení, překlad či poskytnutí zajímavých a podnětných materiálů v daném kontextu mimetických projektivních technik.
- Osnova
- V celkovém součtu: 1 hodina přednášek a 1 hodina praktického nácviku za jednu vyučovací dvouhodinu. Náplň přednášek: - Vymezení a klasifikace hry, okruhy mimetických technik a her, funkce Scénotestu (dále ST) v psychodiagnostice a psychoterapii, hra jako základ diagnostiky a terapie; historický exkurz projektivních technik se zaměřením na hrové, manipulační techniky; testový materiál, symbolický význam, provedení a jeho různé podoby (kritika původního materiálu von Staabs, změny a úpravy...); formální a obsahová analýza ST, interpretační schemata; funkce ST diagnostická i terapeutická - uplatnění v individuální, rodinné či skupinové terapii; různé přístupy k diagnostice i terapii; další možnosti využití ST materiálu; výzkumy ke ST, aj. Přibližná náplň seminářů: - Praktická ukázka jednoho sezení, symbolický význam ST materiálu, formální a obsahová analýza, standardní administrace a možnosti "práce" s metodou, interpretační postupy a jejich aplikace, nácvik dovedností ve dvojicích student-student, nebo student-získaný dobrovolník z řad veřejnosti, atd.
- Literatura
- von Staabs, G. (2001). Scénotest. Praha: Testcentrum.
- Informace učitele
- Poslední úprava provedena dne: 21.5.2007. PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2007/PSB_333