FF:UZRJ452 Metodika ruštiny II - Informace o předmětu
UZRJ452 Didaktika ruštiny
Filozofická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Josef Dohnal, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Ústav slavistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc. - Rozvrh
- každé liché pondělí 10:50–12:25 M21
- Předpoklady
- UZRJ451 Didaktika ruštiny
psychologie a metodika ve stanoveném rozsahu
úspěšné absolvování předmětu Vybrané problémy školní pedagogiky a didaktiky se zaměřením na učitelství ruského jazyka a literatury - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Cíle předmětu
- Na konci kursu budou studenti:
- dokázat dobře připravit vyučovací jednotku
- vyzkoušet si efektivní postup při výuce na konkrétních případových studiích
- dostat zpětnou vazbu k výkonu v případové studii
- vytvořit příležitost k práci s technickými prostředky při výuce
- vytvořit podmínky pro diskusi - Osnova
- Základními body jsou:
- 1. definice skupinových i individuálních cílů pro celý kurz
- 2. zadání případových studií pro celý kurz
- 3. technické prostředky jako pomocník ve výuce
- 4. nácvik nové slovní zásoby
- 5. jak vyučovat gramatiku
- 6. jak vyučovat gramatiku
- 7. jak včlenit lingvoreálie do výuky ruštiny
- 8. konverzace a konverzační dovednosti ve výuce
- 9. práce s literárním textem ve výuce
- 10. organizace skupinových prací ve výuce
- 11. ověřování znalostí a dovedností
- 12. jak si připravit jednoduché materiály pro vyučování
- 13. závěrečná diskuse
- Literatura
- Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Moskva: Russkij jazyk 1990
- Lepilová, Květuše. Didaktika literárního čtení v ruštině. Praha: SPN 1987
- Veselý, Josef. Problematiky vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha: SPN 1985
- GRENAROVÁ, René. Výuka ruského jazyka na VŠ od základu. Informační bulletin ČAR. Praha: ČAR, 1997, roč. 1997, č. 11, s. 30-31. info
- Didaktika ruštiny : vyučování jako komunikace, součinnost a hra. Edited by Lumír Ries. Vyd. 1. Ostrava: Pedagogická fakulta v Ostravě, 1987, 143 s. URL info
- DERGAČEVA, Galina Ivanovna. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo na načal'nom etape obučenija. Moskva: Russkij jazyk, 1983. info
- PTÁČEK, Josef. Vyučování jazykovým prostředkům v ruštině na střední škole. Vydání první. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1973, 220 stran. info
- Výukové metody
- skupinové aktivity seminární aktivity modelové předvedení toho, jak vést hodinu diskuse
- Metody hodnocení
- - interaktivní seminární forma výuky
- skupinové práce při přípravě konkrétních prezentací
- domácí příprava a praktické ukázky práce učitele ve vyučování
- zpětná vazba a diskuse - Vyučovací jazyk
- Ruština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Vypisují pouze zájemci o získání učitelské způsobilosti.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2011/UZRJ452