FF:VIKMB31 Digitální hry - Informace o předmětu
VIKMB31 Digitální hry
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Bártek (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora (přednášející) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 9:10–10:45 Zahraniční oddělení
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět by měl absolventům pomoci získat:
komplexní přehled majoritního zábavního průmyslu;
pochopení edukativního potenciálu her;
základy prototypování hry;
metody analýzy her;
základy herního vývoje a iterativního designu; - Osnova
- 1. Úvod a kontext
- Úvodní přednáška seznámí studenty s podobou kurzu a podmínkami ukončení. Studenti budou krátce seznámeni s kontextem vývoje digitálních her.
- 2. Herní mechaniky, MDA + analýza hry
- V prakticky zaměřené přednášce se studenti naučí vnímat hry z hlediska herních mechanik a skrze některé důležité metody analýzy her.
- 3. WORKSHOP: herní mechaniky, stolní hra, mobilní hra – budeme vyrábět z papíru, prototypovat a ve skupinách hrát
- 4. Publikum, online vzdělávání a motivace
- Hráči jako nová, aktivní podoba publika a uživatele. Hráči jsou současně uživatelé, ale i producenti. MOOC a způsoby motivace pomocí herních principů (např. duolingo).
- 5. Edukativní hry a serious games
- V přednášce budou představeny hlavní herní žánry a jejich vývoj, hlavní důraz bude kladen na hry edukativního charakteru a jejich potenciál a tzv. serious games a persvazivní hry (které mají hráče/uživatele přivést ke konkrétnímu názorovému poznání).
- 6. WORKSHOP: narativní mechaniky, textová hra – studenti budou designovat na papír a seznámí se s freewarovými nástroji pro tvorbu her
- 7. Business + Indie
- Přednáška o prudce se rozvíjejícím komerčním průmyslu digitálních her i o jeho nezávislé podobě.
- 8. Principy vývoje
- Studenti v této přednášce budou seznámeni s principem vývoje celé hry od nápadu až po uvedení na trh. Poznají specifika jednotlivých fází vývoje.
- 9. WORKSHOP: nápad na hru, pitch, development plán, business plán – studenti ve skupinkách vymyslí návrh hry, udělají prezentaci a plány k realizaci
- 10. Hry a academia + konvergence mediálních forem
- V poslední teoretické přednášce bude představen obor herních studií, který se pokouší akademicky reflektovat herní průmysl, hry i hráče. Ukáže nové směry vývoje tohoto oboru.
- 11. Odborník
- Přednáška odborníka-hosta z praxe.
- 12. WORKSHOP: prezentace výsledků – vyrobená textová hra (jen vybraní jedinci, kteří odevzdali v předtermínu), debata, reflexe předmětu.
- Literatura
- doporučená literatura
- Hunick, Leblanc & Zubek. MDA: A formal approach to game design and game research. Discovery. 3 2004, Sv. 83. [Dostupné online]: http://www.cs.northwestern.edu/~hunicke/MDA.pdf
- Jesse Schell. The Art of Game Design. The Book of Lenses
- Charles Schultz, Robert Bryant. Game Testing
- Luis Levy, Jeannie Novak. Game Development Essentials: Game QA & Testing
- Espen Aarseth, 2001. Introduction to Gamestudies.org. Dostupné na: http://www.gamestudies.org/0101/editorial.html
- MÄYRÄ, Frans. An introduction to game studies : games in culture. first published. Los Angeles: SAGE, 2008, ix, 196. ISBN 9781412934466. info
- JUUL, Jesper. Half-real : video games between real rules and fictional worlds. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2005, ix, 233. ISBN 9780262516518. info
- Výukové metody
- přednášky, praktické workshopy
- Metody hodnocení
- písemný test z přednášek, závěrečný praktický projekt
- Informace učitele
- Prezence na přednáškách není povinná, účast na čtyřech workshopech je z povahy předmětu povinná. Předmět mohou absolvovat i kombinovaní studenti. Místo aktivní účasti na workshopech vypracují analýzu her na základě vybrané metody herní analytiky a poskytnuté literatury. Studenti kombinovaného studia musejí kontaktovat vyučujícího a domluvit se na individuálním studijním plánu. Pro kombinované studenty budou k dispozici audiovizuální záznamy přednášek a workshopů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/VIKMB31