PG_ZKUPP13 Závěrečný projekt

Filozofická fakulta
jaro 2015
Rozsah
2/18. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Klára Záleská, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Předpoklady
TYP_STUDIA(C)&&SEMESTR(4)&& PG_ZKUPP5 Práce se skupinou
Předmět je určen pouze studentům vzdělávacího modulu: Zkušenostně reflektivní učení pro učitele, který je podpořen projektem Zkušenostně reflektivního učení pro praxi: podpora odborné přípravy stávajících a budoucích učitelů.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je vypracovat komplexní a inovativní projekt Zkušenostně reflektivního učení pro konkrétní klientelu a organizaci s ohledem na aplikaci do školního prostředí. Tento projekt může být jak reálný, tak i fiktivní (ve smyslu návrhu, který se nemusí uskutečnit). Projekt se zaměřuje na aplikaci zkušenostně reflektivního učení do oblasti školství, například pro využití práce metodika primární prevence; při implementaci průřezových témat do RVP; aktivity, které využívají školní psychologové, a podobně.
Osnova
  • Do 31. 1. 2014 si studenti vyberou konzultanta, u kterého budou psát projekt. Do ELFu pak po domluvě s ním zadají: Jméno a příjmení konzultanta Název projektu Stručná anotace obsahu projektu Cíl a cílovou skupinu Do 20. 4. 2014 (23:59) odevzdají do ELFu plné verze projektu, který již bude schválený konzultantem. Studenti odevzdají elektronickou zpětnou vazbu do 20. 4. 2014 (23:59). Do 22. 4. 2014 (úterý) budou studenti rozřazeni a každý projekt bude mít jednoho studentského oponenta. Rozřazení bude dostupné na webu ACORu. Oponent vypracuje posudek dle kritérií zadání práce (viz struktura a obsah projektu) a pak jej pošle tomu, komu práci oponuje. Ten ji pak vloží ke své odevzdané práci do ELFu. Posudky posílejte do 6.5. (23:59). Rozsah posudku je jedna strana A4. 9. - 11. 5. 2014 prezentace projektu (podrobnosti viz předmět: PG_ZKUPP14 Závěrečná zkouška). Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět. Konzultanti (max. 4 studenti ze ZRU i ZKUPP na konzultanta): Doc. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (lazarova@phil.muni.cz), Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (jankolar@phil.muni.cz), doc. Dana Knotová, Ph.D. (knotova@phil.muni.cz), Mgr. Jan Nehyba (nehyba@phil.muni.cz), MgA. Jana Haková (jana.hakova@volny.cz), Mgr. Zuzana Hájková (Hajkova.Zuzka@seznam.cz), Mgr. Petr Svojanovský (svojanovsky@acor.cz), Mgr. Kristýna Odvárková (odvarkova@acor.cz), Mgr. Igor Klečka (a.rnost@seznam.cz), Mgr. Petra Rychecká (rychecka@luzanky.cz), Mgr. Michal Diviš (diviik@seznam.cz ), MgA. Martin Hak (martin.hak@seznam.cz). - Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět. Více informací naleznete zde:http://www.acor.cz/Projekty/ZKUPP/Studium/Kurzy-%281%29/Zaverecny-projekt.aspx
Literatura
  • ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
Výukové metody
Pravidelné konzultace s odbornými garanty, kteří zajišťují vedení závěrečné práce, tak aby studenti co nejlépe mohli být vedeni v implementaci zkušenostně reflektivního učení do oblasti spojené se školstvím.
Metody hodnocení
1) Do 20.4. odevzdají do ELFu plné verze projektu. Ukončení je spojeno s prezentací projektu. Podrobnosti viz předmět: PG_ZRU14 Závěrečná zkouška. 2) Odevzdat elektronickou zpětnou vazbu je nutné do 20.4. Veškeré podrobnosti o ukončení najdete předně na webu www.acor.cz v ELFové podpoře. Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět.
Informace učitele
Kritéria pro obsah projektu: Rozsah: • min. 15 A4 Struktura a obsah projektu: Finální podoba projektu je do značné míry na zvážení každého studenta, musí však obsahovat všechny následující oblasti: - podrobná analýza potřeb cílové skupiny, - identifikace komplexních cílů (pedagogický, programový, skupinový), - návrh struktury programu (včetně časového provázání), - anotace použitých aktivit či technik (včetně identifikace dílčích - cílů, nástinu časového provázání, popisu možných variant užití apod.), - popis přípravy a dramaturgie kurzu (harmonogram přípravy, výběr týmu a jeho kompetence, logistika příprav, zasazení do prostředí apod.), - analýzu průběhu kurzu (práce s účastníky, rizika a jejich předcházení apod.), cenová kalkulace. Tento kurz je realizován v rámci projektu Zkušenostní učení pro praxi - podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/18.0004) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.