VIKBB25 Prezentace informací na internetu

Filozofická fakulta
jaro 2017
Rozsah
1/1. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Martin Krčál, DiS., Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 28. 2. 14:10–19:05 B2.33, Út 4. 4. 14:10–19:05 B2.33, Út 25. 4. 14:10–19:05 B2.33
Předpoklady
VIK_PoZ Postupová zkouška
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty zásady správné tvorby webových stránek. Po absolvování kurzu budou schopni provést hloubkovou analýzu stránek a odhalit chyby v jejich návrhu. Vlastní web by pak měli být schopni navrhnout dle webových standardů a v souladu se zásadami použitelnosti a přístupnosti. Studenti si vyzkouší tvorbu stránek ve Wordpressu a v systému Umbraco, který bude plošně nasazován na Masarykově univerzitě. Kurz je zaměřen zejména na praxi. Spíše než teorii se budeme věnovat řešení konkrétních problémů, na které během přednášek narazíme.
Osnova
  • Témata: 1) Proces tvorby webových stránek 2) Základní principy webdesignu (použitelnost, přístupnost) 3) Informační architektura 4) Uživatelské testování 5) Technologie pro tvorbu webu 6) Redakční systémy a budoucnost webu 7) Weby knihoven 8) Wordpress 9) Umbraco Předmět bude vyučován blokově ve 3 termínech. Na konci semestru budou prezentovány semestrální týmové projekty.
Literatura
    povinná literatura
  • KRUG, Steve. Web design : nenuťte uživatele přemýšlet! 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 167 s. ISBN 8025112918. info
    doporučená literatura
  • HORŇÁKOVÁ, Michaela. Copywriting : podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 252 s. ISBN 9788025132692. info
    neurčeno
  • KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
  • NIELSEN, Jakob a Marie TAHIR. Použitelnost domovských stránek. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2005, 323 s. ISBN 8086815188. info
  • ŠPINAR, David, Vladimír SAUR, Jaroslav RÁČEK, Danka NÉMETHOVÁ, Jiří HŘEBÍČEK, Michal HEJČ, Hana BUBENÍČKOVÁ a Radek PAVLÍČEK. Přístupnost webových stránek orgánů státní správy. Brno: Auditorium, 2007, 105 s. sv. 1. ISBN 978-80-903786-4-3. URL info
  • http://www.smashingmagazine.com
Výukové metody
přednášky, diskuze, workshop, týmová práce Předmět bude realizován formou blokové výuky. Pravidelná docházka je výhodou při realizaci týmové práce. Kurz si mohou zapsat také kombinovaní studenti. Podmínky ukončení budou prezentovány na úvodní hodině.
Metody hodnocení
K úspěšnému ukončení předmětu je třeba aktivní účast na seminářích a vypracování týmového projektu. Termín a témata budou úpřesněny na první hodině. Pokud se student nezapojí do žádného projektu, může předmět ukončit formou písemného testu.
Další komentáře
Studijní materiály
Rozvrhové informace tohoto předmětu se budou ještě pravděpodobně měnit.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019.