ISKM66 VideoLab: ateliér tvorby edukačních videí

Filozofická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/0/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Vojtěch Hamerský, DiS. (přednášející)
Mgr. Hana Tulinská (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 16:00–17:40 Virtuální místnost
Předpoklady
Zájem o téma. Pouze pro studenty ISK.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
  • Poskytnout studentům znalosti a přehled v oblasti vzdělávacích videí.
  • Poskytnout přehled aktuálních výzkumů a konceptů pro plánování a tvorbu edukačních videí.
  • Uvést studenty do tvorby vlastního scénáře.
  • Představit tréninkové metody pro zvládání stresu a bezproblémové vystupování před kamerou.
  • Představit možnosti postprodukce, které studenti sami vyzkouší ve zvoleném video editoru.
  • Motivovat studenty k další tvorbě vlastních vzdělávacích videí v praxi.

  • Výstupy z učení
  • Studenti znají dílčí poznatky z aktuálních výzkumů ohledně využití videí ve vzdělávání a jejich efektivity.
  • Studenti umí připravit vlastní obsah videa.
  • Studenti zvládají vystupování před kamerou.
  • Studenti zvládají produkci a mírně pokročilé techniky postprodukce videa.
  • Studenti dokáží prezentovat své video.

  • Osnova
    • 15.2. - Úvodní hodina a organizace kurzu
    • 1.3. - Kontext tvorby vzdělávacích videí a poznatky z výzkumů
    • 15.3. - Plánování + výběr tématu
    • 29.3. - Videoprodukce I - Preprodukce + Produkce
    • 12.4. - Videoprodukce II - Postprodukce
    • 26.4. - Rozbor první verze videa
    • 10.5. - Prezentace finálního videa
    Výukové metody
  • Pravidelná synchronní setkávání v MS Teams
  • Plnění průběžných úkolů směřující k tvorbě vlastního vzdělávacího videa

  • Metody hodnocení
  • Plnění dílčích úkolů formou blogových příspěvků ve svém rozvojovém portfoliu, na které bude poskytnuta formativní zpětná vazba
  • Účast na pravidelných synchronních setkáních
  • Tvorba závěrečné reflexe celého kurzu a pokroku

  • Informace učitele
    Mgr. Hana Tulinská
    Hana Tulinská je garantkou bakalářské profilace EdTech KISK, výzkumnou pracovnicí TA ČR projektu, vedoucí univerzitního online Kurzu práce s informacemi.

    Mgr. Vojtěch Hamerský, DiS.
    Vojtěch Hamerský je absolventem KISKu, specialista vzdělávání na FI MU a tvůrce obsahu vystupující pod přezdívkou EclecticReader.

    Další komentáře
    Studijní materiály
    Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
    Předmět je vyučován každoročně.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.